Hallo,
Wij gaan komende zomer met onze kinderen van 5 en 7 jaar rondtrekken door Bali. De laatste 5 dagen verblijven we in Sanur. Nu kan ik nergens duidelijk vinden wat het centrum van Sanur is. We twijfelen tussen Sativa Sanur (wat leuk zal zijn voor de kids en wat rustiger gelegen is), Swastika Bungalows of Bumi Ayu. Laatste twee genoemden liggen iets hoger in Sanur. Wie kan mij antwoord geven op de vragen:
waar begint het centrum van Sanur? Ter hoogte van Hyatt of hoger?
wat kost een taxi binnen Sanur, mochten we kiezen voor Sativa
Adviezen en tips zijn welkom!
Wat bedoel je met het Centrum van Sanur? Verwacht geen bruisende stad. Sanur is een langgerekt relatief rustig dorp en daarbij De kustlijn volgend. Dus niet echt een kern. Kosten voor een taxi binnen Sanur zijn niet al te hoog. Ligt een beetje aan je afdingkunsten maar met IDR 200000 ben je er wel denk ik zo.
Bedankt voor je reactie. Met centrum bedoel ik een gezellig stuk boulevard waar de eettentjes zitten. Onze kinderen zijn 5 en 7 en dan willen we niet 's avonds nog een half uur of langer moeten terug lopen naar het hotel. Het zou fijn zijn als dit hotel dan een beetje in de bedrijvigheid van het dorp ligt. Ken je wellicht één van de genoemde hotels? Of een ander hotel met een erg fijne ligging?
Bedankt!
Er is een soort van boulevard, wat eigenlijk een wandel/fietspad tussen strand en bebouwing is. Hierlangs vindt je diverse restaurants en warungs. Bij zo’n beetje elk hotel heb je wel een paar van die gelegenheden in de buurt.
Dan heb je evenwijdig aan de kust zo’n 100 m landinwaarts een hoofdweg lopen waar je winkeltjes en restaurants vind. Dus genoeg mogelijkheden tot smikkelen.
Zelf heb ik afgelopen apr/mei in het Sanur Beach hotel verbleven. Wij hebben eenmaal in de hoofdstraat gegeten en de rest van de dagen op het strand. Eigenlijk om een reden: de hitte. Aan het strand heb je nog enigszins koelte en soms zelf een zuchtje wind.
Letterlijk op 2 minuten afstand heb je dan al 4 strandrestaurants die goed eten serveren voor weinagh.
Het hotel (staat niet goed op aangegeven op Google maps!) ligt klem naast het Puri Santrian
Wat ik prettig aan Sanur Beach vond zijn de zwembaden die ook geschikt zijn voor kleinere kinderen. (Dat gaat nl niet altijd op voor andere hotels)