Advies gevraagd reis richting Azie

Hallo! na de zomer (oktober/november) wil ik gaan reizen en ik denk nu om op bangkok te vliegen (kan dit met een enkele reis?) en dan naar Laos, Cambodja, Vietnam etc. Niks ligt vast, als het goed voelt blijf ik en anders ga ik verder…geen haast. De vraag die ik heb is de volgende, ik wil eerst even ergens heel erg tot rust komen…weet iemand een plek in bovengenoemde landen waar dat bij uitstek kan. Hoop op een rustige plek waar je kunt ontspannen en ook mensen ontmoeten…
Alvast bedankt!
groetjes, Annet

Wanneer je Thailand binnen gaat, moet je OF een ticket het land uit hebben, OF een visum. Kijkend naar de landen die je wilt bezoeken, dan wil je waarschijnlijk over land verder reizen, en je kan heen ticket het land uit overhandigen. Het is echter niet moeilijk om vooraf een visum voor Thailand te regelen, dit kan bij de ambassade in den Haag of bij het consulaaat in Amsterdam. Op dit moment is zo’n visum gratis. Nadeel is echter dat je visum vanaf het moment van uitgifte maar een beperkt aantal maanden (meestal 3) geldig is, je zult dus nog even moeten wachten met je aanvraag…

Aangezien je op Thailand wilt vliegen, en aan het begin van je reis al even tot rust wilt komen, raad ik je aan lekker te relaxen op een plekje niet al te ver van Bangkok. Wil je tot rust komen aan het strand? Dan lijkt het me het best dat je naar een van de Thaise eilanden reist om lekker uit te rusten. Ko Chang is bv niet zo ver van BKK, en ligt op de route naar Cambodja. Als je niet perse zon, zee, en strand wilt, dan zijn Kanchanuburi en Ayuthaya ook leuke plekjes bij BKK in de buurt waar je lekker kan relaxen. In Ayuthaya zou dat betekenen dat je op een fietjes tempels kan bekijken, bij Kanchanuburi kun je lekker wandelen en zwemmen in verschillende watervallen, bv de beroemde Erawan Falls.

Goede reis!

1 like

Koh Chang klinkt logisch
Er zijn verschillende soorten stranden daar. Voor ieder wat wils. De rustigere / mooiere stranden liggen wat verder 't eiland op (zuidwaarts)

Ook ik zou voor Koh Chang kiezen, vandaar ben je zo in Cambodja (Angkor Wat). Wat voor eisen stel je aan je ‘rust’?

SYLVAN Koh Chang Official | Best Koh Chang Beach Resort is aan te raden om eerst is goed bij te komen. Ze hebben ook een klein reisbureautje waar je snorkeltrips, olifant safari’s en een bezoek aan de vuurvliegjes kunt boeken. Ik zelf reis in die regio eigenlijk altijd met green wood travel, een reisbureau dat gevestigt is in Bangkok maar eigendom is van een familie uit belgie waardoor je tegen locaal tarief, nederlandstalig alles kan uitzoeken. Bevalt me erg goed moet ik zeggen! Als zij iets niet aanbieden is het vaak toch mogelijk dit op verzoek te laten regelen.