Advies gevraagd Camper of motel?

Hoi Allemaal,

Mijn man en ik gaan van de zomer een maand naar Australië om daar rond te trekken. We zijn van plan om de volgende route af te leggen:

Brisbane à Cairns (ongeveer 14 dagen)
Vlucht van Cairns naar Darwin
Darwin à Alice Springs.

De tickets zijn nog niet geboekt, ik heb een optie voor ticket van 4/7 t/m 1/8 naar Brisbane voor ongeveer 1.100 euro. Met het vliegen inbegrepen houd dit in dat we 28 dagen te besteden hebben in Australië.

We zijn er nog niet over uit of beide trajecten met een (kleine) camper gaan rijden. Ik heb het idee dat voor het tweede route een camper ideaal is, vanwege de lange routes en lage aanbod van motels (dat is mijn idee). Vorig jaar hebben we vier weken in de USA rond getrokken, daar hebben we alles met auto gedaan en motels geboekt (low budget). Is dit op de route Brisbane à Cairns ook te doen? Wat adviseren jullie ons? En wat is goedkoper? Zijn de motels goed te vinden?

Hebben jullie verder nog tips voor goede low budget organisaties van camperverhuur? En alle andere tips zijn natuurlijk van harte welkom!

Alvast Bedankt

Maja

Voor de afwisseling is het natuurlijk leuk om 1 deel met de camper en 1 deel met de auto te doen. Wij verbleven in Australië niet in motels, maar in cabins. Dit zijn een soort sta-caravans met prima bedden, eigen keuken en badkamer, echt ideaal. Niet alle motels hebben een keukentje namelijk. Op de route Brisbane - Cairns zijn er genoeg cabins of motels te vinden, dus geen probleem.

Vaak is een camper wel wat duurder dan een auto huren en in cabins/motels slapen, echter hangt dit af van het type camper. Wij betalen 100 euro per dag incl verzekeringen voor een camper met toilet en douche bij Cheapa Campa (van Apollo).

Ik denk dat 1100 euro voor je ticket een prima prijs is.