Advies? Frankrijk of Hongarije?

Hallo liefhebbers van het Franse land!

Bij ons is het, net als bij zoveel Nederlanders, een droom om een vakantieverblijf in de vorm van een landhuis met kamerverhuur te starten in het Franse land. Mijn collega op het werk werd ook door het idee aangestoken. Samen willen wij nu iets nieuws ondernemen in Frankrijk.

Wij kijken graag naar televisieprogramma’s als Droomhuis Gezocht en Ik Vertrek. Pas geleden was er een aflevering over Hongarije. Het deed me romantisch aan en ik heb voor de grap even op Google gekeken naar wat daar huizen kosten. Dit was een wereld van verschil met Frankrijk. Nu zijn we niet direct van plan om onze ideeën aan te passen. Toch blijken bepaalde zaken interessant en ik wil dus Hongarije serieus vergelijken met Frankrijk. Ook hebben wij de mogelijkheid gevonden een B&B in Hongarije over te nemen:
http://ikvertrekhongarije.nl

Wie kan mij helpen met vergelijken? Ik ben tegengekomen dat de inkomstenbelasting in Hongarije een flat-tax van 16% is, terwijl die in Frankrijk op kan lopen tot 45%. Of zie ik het verkeerd. In Hongarije kost de zorgverzekering 23 euro. Wat kost dat in Frankrijk? En verder wil ik weten wat ik elk jaar aan belastingen kwijt ben van het aangekochte vastgoed, want in Hongarije betaal ik na de overdrachtsbelasting van 4% verder niets meer. Ik wil kritisch vergelijken en niet overhaast besluiten. Wie kan mij helpen de voor en nadelen te vinden. Bij voorbaat onze dank.

Met vriendelijke groet,

Bert van Dam en Anton de Bruin

inkomstenbelasting in Frankrijk hangt af van de hoogte van je inkomen dat je ontvangt. ontvang je inkomen uit NL, dan kun je kiezen of je in NL of FR belasting betaald. in de link de tarieven.