Graag ontvang ik alle belastingtips over het wonen in Frankrijk, werken in Nederland. Mijn eigen huis in Nederland wil ik verkopen,
dan een huis in Noord Frankrijk kopen, maar ik zal de eerste tijd gewoon moeten blijven werken in Nederland. Dit houdt in dat ik in
Nederland een vast woonadres moet zien te vinden voor de paar dagen dat ik in Nederland werk.
Dus ik wil graag weten wat belastingtechnisch gezien het handigste is.
Alvast hartelijk dank.
Je bent belastingplichtig in het land waar je officieel staat ingeschreven Esmeetje, en dat blijft zo te horen gewoon Nederland. Ik zou daar in de beginperiode ook maar voor kiezen als ik jou was, zo maak je het je zelf een stuk makkelijker
Hartelijk dank voor je reactie. Ik dacht het al een beetje. Overigens, ik had informatie ingewonnen over het kopen van een woning via een Franse bank. Kreeg ik het bericht dat de Franse bank rekening houdt met 500 euro extra maandkosten voor huur omdat ik ook in Nederland regelmatig ben. Is dit correct of een broodje aap verhaal? Heb jij daar ook wel eens iets over gehoord?
Beste Esmeetje, nee nooit van gehoord. Misschien kan Wim Bavelaar (infofrankrijk.com) je meer vertellen, hij is oud-hoofdredacteur heeft een hele goede site en woont al jaren in frankrijk. Succes, en: wij hier op het forum zijn ook erg benieuwd hoe het je verder vergaat, dus: keep in touch!
groet Ilse
De eerste stap in mijn verhuisplan is gezet, ik ga van 18 t/m 29 maart a.s. twee weken intensieve taallessen in Toulouse volgen. Zijn er toevallig nog meer mensen die in die periode lessen volgen? Zo ja, dan is het misschien leuk om alvast (virtueel) kennis te maken?
Groet,
Esmeetje
Super Esmeetje! Ik hoop dat je iemand vindt via dit forum en ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen in Frankrijk, misschien wel handig om te vertellen: waarom heb je uiteindelijk voor taallessen in Toulouse gekozen? Vanwege de stad, het instituut, de prijs, de kwaliteit?
groet Ilse