Advies bij rondreis

2 jaar geleden ben ik met mijn vriendin op eigen houtje door Marokko, Spanje en Portugal gereisd. Vorig jaar hebben we door Bali en Lombok gereisd en dit jaar gaan we naar Costa Rica en misschien Panama. Wat ik altijd lastig vindt, is te beoordelen hoe lang je over een bepaald stuk land doet. Ik heb een globale planning gemaakt, en ben benieuwd of iemand kan reageren of dit haalbaar is ja of nee, en of ik misschien de planning beter om kan gooien. We vertrekken 9 Juni en 28 Juni vliegen we terug.

De volgende reis heb ik in de planning:
San Jose
bus naar Fortuna (vulkaan bekijken)
Jeep,boot, jeep naar Monteverde (moet mogelijk zijn te boeken?) en daar sowieso die zipline mee te pakken.
Van Monteverde naar Puntarenas met de bus?
Dan met de boot naar Montezuma en Malpais. En hier silvester ostional te bekijken.
Terug naar Puntarenas met de boot en dan hier een auto huren.
Met de auto naar Manuel Antonio (zeevissen)
Dagje naar Domincal (schijnen mooie watervallen te zijn)
Dan naar Sierpe, drake bay en corcovado.
Dan terug met de auto naar San Jose. En hier de auto weer inleveren (weet niet of dit kan?)
En dan weet ik niet of het nog mogelijk is te gaan kijken bij cahuita en misschien zelf bocas del torro. of juist de andere kant op naar het noorden om Tortuguero te bekijken.

Kortom, een hele reis. Meestal geef ik de voorkeur aan 1 dag reizen en dan 1 dag rust. Is dit haalbaar of wil ik veel te veel zien in korte tijd?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Het is een stevig programma maar het kan voor een groot deel.
Dag 1 San José.
Dag 2/3 La Fortuna ( De Arenal slaapt trouwens)
Dag 4/5 Bus boot bus naar Monteverde
Dag 6/7 Bus naar Puntarenas en pont naar Paquera en door naar Montezuma.
Dag 8/9/10 Puntarenas, auto ophalen en door naar Manuel Antonio
Dag 10 Dominical Nauyaca waterval.
Dag 11 Naar Sierpe en door naar Corcovado
Dag 12/13 Corcovado
Dag 14 Naar San José.
Dag 15/16 Tortuguero
Dag 17/ 18 Cahuita of Puerto Viejo
Dag 19 San Jose
Dag 20 terug

Bocas del Toro lukt dus niet.
Om het een beetje rustiger te doen zou je Manuel Antonio kunnen overslaan en direct naar Dominical kunnen gaan en hier twee nachten verblijven. Dan heb je 1 nacht aan het eind extra in Cahuita of puerto Viejo.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

1 like

dankje voor je snelle reactie!
En als ik tortuguero oversla, zou ik dan genoeg tijd hebben om door te gaan naar Bocas Del Torro? Het lijkt op het forum alsof iedereen enthousiaster is over corcovado. Of is dit onverstandig en is Tortuguero een echte must see?

Allebei de parken zowel Corcovado als Tortuguero zijn de moeite waard.
Corcovado is echte jungle, waar je stevige wandelingen in kunt maken.
Tortuguero is een waterparadijs. Met een boot ga je hier door de kanalen en kreken vasn het park. Ook hier kun je een wandeling maken.
Men organiseert vanaf Cahuita en Puerto Viejo ééndaagse en meerdaagse excursies naar Bocas del Toro.

Johan
www.costaricaopmaat.nl