Nog een paar weken en dan vertrek ik voor 6 weken naar Zuid Amerika. De volgende langen wil ik graag bezoeken Peru, Bolivia en Chili. Heb voor mezelf al even een route uitgestippeld, maar wat hulp kan geen kwaad natuurlijk.
Dag 2 t/m 9 Cuzco en Machu Picchu, dag 10 t/m 16 Copacabana, La Paz en Rurrenabaque dag 17 t/m 24 Sucre, Potosi Uyini en San Pedro de Atacama dag 25 t/m 37 langs de kust terug van Tocopilla naar Lima. Laatste paar dagen spenderen in Lima
Ik vind het een redelijk strak schema en ik zou het persoonlijk iets rustiger aan doen. Je Schema is zeker haalbaar al ga je dan echt weinig tijd hebben om al deze prachtige plekken te bekijken. Vooral het stuk tussen Copacabana en San Pedro de Atacama ben je misschien iets te ambitieus. Overweeg eventueel om Rurrenabaque over te slaan en de volgende keer te doen?
Je kan natuurlijk ook ter plaatste beslissen wat er uiteindelijk haalbaar is of niet!
Ik vond La Paz eigenlijk enorm vervelend, was veel te druk/luid voor mij. Rurre vond ik daarentegen erg leuk om te verblijven. Ik was er samen met een vriend gedurende een 6-tal dagen. Wel opletten als je een strakke planning hebt met Rurre inbegrepen: wij hebben er een dag langer doorgebracht dan gepland, omdat onze vlucht niet meer kon opstijgen omdat het te laat was geworden.
Wij deden toen wel een 3-daagse jungle tour, dus niet zo lang in Rurre zelf gebleven.
Sucre is een zeer mooie stad, helemaal anders wel dan La Paz. Hier kan je ook halve-dagtours boeken met een motor doorheen een deel van het gebied rond Sucre. Vond ikzelf een echt leuke ervaring.
Uyuni - San Pedro de Atacama: de 3-day tour is goed, heb zelf niet de oversteek gedaan naar SP, een Amerikaanse vriend wel en die had toch wel wat last/oponthoud aan de grens.
Sowieso denk ik dat je schema erg strak is, dus mss best wat “reserve” inbouwen. Alleszins: ik vond het een erg mooi land, dus veel plezier!