Adelaide, wat te doen?

Ik had de volgende topic op een verkeerde plek gezet, daarvoor mijn excuses!

Hoi allemaal!

In februari 2011 vertrekken mijn vriend en ik voor 5 weken naar Australie.
We hebben de reis zo goed als rond. We verblijven ook 2 nachten in de buurt van Adelaide in een tent aan de kust: http://www.adelaideshores.com.au/acc…eco_tents.aspx

We twijfelen nu wat te doen; het is namelijk aan het begin van onze reis op het vaste land; na Adelaide gaan we met de camper richting het binnenland om later via the Whitsundays naar beneden te reizen richting Sydney.
Een groot gedeelte van de reis langs de kust willen we af en toe zelf gaan surfen (spullen huren en gaan!), maar we hebben nog niet echt ervaring en willen dus eerst les nemen in Australie. Is het nu handig om in de buurt bij Adelaide surfles te nemen, zodat we voor de trip langs de kust al voorbereid zijn (dan zien we weinig van adelaide) of missen we dan teveel van Adelaide en kunnen we beter ergens verderop onze reis les nemen?

Van wat ik op internet tegenkom over Adelaide, spreekt het me niet per definitie aan (niet zoals Melbourne dat doet). De hoofdvraag van dit bericht is dus eigenlijk: **wat is er in Adelaide te doen wat we echt moeten zien/meemaken? **

Voordat we naar Adelaide gaan hebben we Melbourne en Tasmanie al (voor een klein stukje) gezien, maar de tijd die we daar hebben kunnen we niet aan surflessen besteden.

Bedankt voor eventuele replies!

Groetjes, Linda

Ik weet niet wat jij je voorstelt bij de steden in Australie, maar alleen Melbourne en Sidney zijn wel tof. Adelaide is niets bijzonders. Half dagje rondlopen en je hebt het gezien. De kus bij Adelaide is echt niet betrouwbaar. daarom is het surfen vooral aan de oostkust. Als je slim bent ga je van Adelaide naar Melbourne langs de great ocean road, die super is. Vlak voor melbourne kom je dan langs populaire surfsports.
En vanaf Melbourne het binnenland in. De kust vanaf daar richting Sidney is toch niet bijzonder…

Ik vond adelaide juist wel een charmant stadje. Je schrijft dat jullie er twee dagen hebben. Dan zou ik zeker 1 dag adelaide doen met tramritje naar glenelg. In de adelaide hills is nog het cleland wildlife center en kun je veel australische dieren van dichtbij meemaken.

1 like

Bedankt voor de tip nyca, daar heb ik echt iets aan! :slight_smile:

De tram naar hun eigen Zandvoort/Scheveningen is leuk. En een (halve) dag naar Victor Harbour, inclusief pinguins op Granite Island, is prachtig tenzij je die dingen op Tasmanië al hebt meegemaakt.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Hoi,

Die tram naar Glenelg gaan we zeker nemen! Victor Harbour ziet er leuk uit, heb het even opgezocht via Google. Het is zeker het overwegen waard! Het Cleland Wildlife Park lijkt me overigens ook leuk. Ik laat dit even afhangen van wat we op Tasmanie gaan zien.

Bedankt!

Lees dat er aardig wat te doen is in Adelaide. Zit er aan te denken om volgend jaar naar Adelaide te gaan. Mits budget het toe laat. Dan wil ik een 3 tal weken naar Adelaide. Dit ivm familie er ook zit. Nou wil ik me eerst even orienteren of er ook genoeg te doen is in 3 weken in South Australia. De staat is ontiegelijk groot.

Weet wel wat.

De stad zelf, Kangaroo Island, wijn gebied lijkt me nog leuk Barossa dat het heet geloof ik. Verder nog echt dingen wat je zegt dat moet je echt doen of dat is echt leuk. Niet met Sydney aankomen wil gewoon in Adelaide blijven. Mijn standplaats.

Adelaide is inderdaad een aangename, propere stad maar inderdaad niet om speciaal naar toe te gaan. Ik vond dit trouwens van de meeste grote steden in Oz, buiten het fantastische Sydney natuurlijk.

Het nabij gelegen Kangaroo Island is wel een pareltje. Prachtige landschappen, veel wildlife en je waant je er soms alleen op de wereld.

Ik ben wel heel benieuwd hoe lang je op het vasteland hebt. Adelaide, Adelaide Hills, Kangaroo Island, allemaal leuk. Maar dan nog ‘even’ het binnenland in, Whitsundays en dan naar Sydney. Vraag me af wat voor dagetappes jullie hebben ingepland en hoeveel dagen om tussendoor nog wat leuks (en overwachts) te doen. Broken Hill, zeer bezienswaardig, compleet met het Flying Doctors museum bij het hoofdkwartir voor zuid-oost Australië, of Hay met het Sheer Outback museum, of Longreach Hall of Fame en het museum bij de geboortegrond van Qantas. Als je ergens iets wilt leren over de pioniers en eerste settlers is het daar. Maar je kunt ook puur voor de verplaatsing gaan en de 2500 kilometer tusssen Adelaide en Airlie Beach afraffelen. Airlie Beach - Sydney is nog eens 2000 kilometer met heel, heel veel bezienswaardigs. Jammer dat je dan overal zo dichtbij bent er en zo ver vandaan blijft. Als jullie surfers zijn, zijn jullie nog redelijk jong en wellicht in staat een keer terug te gaan. Probeer Australië dus eens in (be)hapbare brokken te verdelen.