In november gaan wij voor ongeveer een jaar naar Australie toe. Nu gaan wij waarschijnlijk een retourticket kopen voor Amsterdam-Sydney.
We beginnen dus in Sydney. In eerste instantie was ons plan om van Adelaide naar Cairns te reizen. Maar nu vraag ik me af of het de moeite waard is om weer helemaal naar Adelaide te reizen en vanaf daar naar Cairns.
Wat is jullie ervaring? Vanaf Sydney naar boven, vanaf Melbourne naar boven, vanaf Adelaide naar boven?!
Of zullen we dat geld besparen en naar Tasmanie gaan?
Alvast bedankt voor jullie reactie! Kijk er sowieso nu al naar uit! :wereld:
Ik vond Adelaide een leuke, relaxte stad.
Het was voor ons het eindpunt vorig jaar van onze maand in Australie.
We begonnen in Sydney en zijn grofweg via Blue Mountains, Melbourne en Broken Hill naar Adelaide gereden.
Broken Hill vond ik trouwens nog leuker, en Silverton (25 km daar vanaf) ook. Beide zijn aanraders wat mij betreft!
Maar als je een jaar de tijd hebt hoef je toch niet te kiezen tussen Adelaide en Tasmanie? Doe lekker allebei!
Wel luxe hoor, een vol jaar weg!
Wij gaan dit jaar ook weer voor een maand naar Australie en zullen dit keer van Sydney naar Cairns trekken. Heb nu al zin…
Bedankt voor jullie reacties, ik ga het meenemen!
We gaan niet een jaar lang reizen maar ook werken… we hebben dus geen jaar lang vakantie en obeperkt geld was het maar zo’n feest, ha!
In dat jaar willen we ook nog naar zuidoost azie, niet helemaal duidelijk van mijn kant, excuses! M
Het punt was meer dat het misschien zonde zou zijn om van sydney naar adelaide te vliegen, te reizen per bus naar cairns en dan weer terug vliegen naar sydney. Omdat daar ons vliegtuig vertrekt.
De stad Adelaide is niet zo heel bijzonder. Ik zou adelaide niet echt als reisdoel nemen, mocht je op je route er langs komen dan kun je er wel een paar dagen blijven.
Overigens kun je Adelaide wel prima als start of eindpunt nemen van je reis. Van of naar Melbourne kun je dan Kangaroo island, the grampians en The great ocean road zien. Van of naar Alice kun je de red centre en coober pedy zien.