8 okt is het eindelijk zo ver! Eindelijk naar Zuid Afrika!
We gaan van J’ burg. naar Kaapstad rijden…
We hebben nog de volgende vragen :
> Addo Elephant Park
- hoe lang daar blijven?
- zelf rijden of laten rijden?
- indien laten rijden , open of dichte wagen? Park zelf heeft alleen 2 uurs tours in open wagens
> Hermanus
- bij welke organisatie de walvissen tour boeken?
- is het kayakken met walvissen wat…?
> Gansbaai
Duiken met haaien
Iemand voorstel voor de organisatie?
Zijn er veel verschillen of dingen waar op gelet moet worden?
Een dag Addo is voldoende kijk of je de mestkever ziet hij verplaatst een bol uitwerpsel van een olifant die wel 8keer groter is dan de kever zelf.
Bij Hermanus ken je meestal walvissen zien bij weinig wind de beste plaats om walvissen te spotten is bij Sieverts Point. Ook tref je vaak walvissen aan bij Simons Town. Als je van Kaapstad naar Hermanus rijd ken je bij Betty’s Bay naar de pinguinskolonie en een paar kilometer naar het Harold Potter National Botanical Garden.
Van Gansbaai weet ik niet veel.
Geniet die reis Jan
Vantevoren vastleggen zou ik wel doen. Voor een overnachting in Kleinbaai kan ik je dyer island view aanraden, eenvoudige accomodatie maar de mensen die het runnen zijn fantastisch!
Net terug van een rondreis en in Hermanus walvissen gespot. WIj hebben via Southern Right Whales een tour gedaan. Veel walvissen om de boot gezien en liggen ook heel rustig te dobberen en rond te draaien. Als het lekker weer is, een aanrader om de tour van 9.00 uur te doen. De zon is dan al wel op, maar nog niet zo vel, dus kun je goed zoeken of je wat ziet.
Kayakken heb ik niet gedaan, maar vanaf de kust (terras) hebben wij er ook een aantal gezien. Echt prachtig! Zelfs in Kaapstad hebben we er een paar langs de kust voorbij zien komen… Veel plezier en als je nog vragen hebt, dan post ze gerust.
Betty’s Bay is inderdaad een goede plek om pinguins te bekijken. Boulders Beach ga je ws ook naar toe, maar is heel toeristisch.