Activiteiten op Wereldwijzer

De Nieuw-Zeeland Quiz is afgelopen. Iemand leuk idee voor een nieuwe activiteit?

Ooooh! :slight_smile: Die heb ik waarschijnlijk nog wel eentje! :slight_smile:

WK quiz toch?!

1 like

Mee eens :cheer2:

Klinkt goed!

WK -> Brazilë -> Reizen… ik zeg goed idee zo’n WK quiz

Lijkt leuk zo’n WK Quiz!

Misschien kunnen we een klein plannetje opstellen…

Vraagjes:

• wie wil de quiz ‘voorzitten’

• wie wil er verder meehelpen met het bedenken van de vragen

• hoe gaan we ‘promoten’ dat je mee kunt doen met de quiz

• wie wil een leuke prijs regelen voor de quiz

• wanneer begint de inschrijving voor de quiz

• wanneer begint de quiz zelf

• uit hoeveel vragen moet de quiz bestaan

meer vragen? :paard:

eehmm, wat bedoel je met “voorzitten” Jeroen ?

Iemand die in de gaten houdt of alles nog goed loopt ofzo? Iemand die de quiz voorzit? De kar trekt? De taken verdeelt? Zoiets?

• op welke termijn zie je dit quiz-gebeuren aflopen ?
  • vragen waarover ? voetbal ? en/of Brazilië ?
  • multiple choice ?

ik wil wel een prijs inbrengen ivm toerisme maar die zal dan beperkt zijn tot Salvador, een gratis daguitstap voor 2 personen hier in de stad (onze ‘Salvador, 500 jaar in 1 dag toer’ echter niet tijdens de wereldbeker natuurlijk) echter weet ik niet in hoeverre dit zinvol is gezien de geografische beperking

Leuk idee een WK quiz, moet eerlijk zeggen dat ik momenteel even weinig inspiratie heb. als ik iets weet laat ik het weten.

helaas… ik weet helemaal noppes over voetbal . maar de rest van Nederland denkelijk wel , dus het idee is best in orde .

Misschien is het dan ook leuk om niet alleen maar vragen te stellen over Brazilië, maar ook over andere landen waar de WK’s in het verleden hebben plaats gevonden?

Dat is inderdaad wel een goede…wordt het een quiz over alleen deze wk of over alle wk’s? Is er al iemand die het voortouw wil nemen? Anders doe ik het wel hoor, maar als iemand anders de quiz trekt, dan kan ik mijn tijd besteden aan andere dingen voor Wereldwijzer :slight_smile:

Ben juist thuisgekomen van het werk.(moet er nog over nadenken) hier een voorsmaakje van gemakkelijke vragen :wie wint de voetbalwedstrijd Rusland versum Belgie.
En in hoeveel steden verspreid word het WK voetbal gehouden?
Wat betreft de vragen zou ik het houden op het WK voetbal in Brazilië.

Goed idee en over enige weken start ik zoals bij elke groot toernooi een onvervalste WK Voetbal Poule via mijn website…

Je zou bijna denken er een pool van te gaan maken :wink: Maar heeft WW juridische rechten om dit te bewerkstelligen? :biggrin:

Zonder gein, ik vind een WK quiz ook een heel leuk idee, maar ben ook niet zo vol inspiratie en thuis in dit onderwerp. Ik hoop dat iemand die dat wel is, zich wil opwerpen als voorzitter/ coördinator? kijkt iemand met grote, bambi-ogen aan

Een WK-quiz lijkt me zeker een leuk idee. Ik weet niet bijster veel over voetbal, maar ik kan me altijd inlezen natuurlijk. :wink: Echter, ik ben (op dit moment) niet in staat om een dergelijke quiz te coördineren/de kar te trekken. Ik ben nu bezig met de laatste periode van mijn studie en dat is behoorlijk druk. Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee hoe dat in z’n werk gaat en ben nog steeds bezig om achter mijn moderatorskills te komen. Rond welke periode zou de quiz eventueel gepland staan? Pas tijdens het WK of ervoor?

Ik weet ook echt niet veel van voetbal, maar een WK is natuurlijk echt een happening, dus een WK quiz lijkt me prima om te doen. En er kunnen natuurlijk vragen gesteld worden over de overige landen.

Ik ben absoluut geen voetballiefhebber en ga helemaal niets kijken van die WK. Een quiz rondom die WK vind ik leuk als de quizvragen ook over reizen gaan. Of dat nu in Brazilië is of, zoals ik eerder voorstelde, ook in eerdere WK-landen. Je zou ook nog de delnemende landen hierin kunnen betrekken, met daar vragen over.

Maar ik vind voetbaltechnische vragen, zoals wie er gaat winnen of gewonnen heeft, of namen van spelers e.d., niet thuis horen op Wereldwijzer.