Activiteiten op Wereldwijzer

of het WK hier in Brazilië nu echt een happening gaat worden weet ik nog niet …

sedert vannacht is de Militaire Politie hier in Salvador voor onbepaalde tijd in staking gegaan
gevolgen :

• gisterenavond liep het straatkrapuul al volop te roven
  • rond middernacht werd er al geschoten
  • vannacht begonnen ook inbraken in winkels
  • vandaag overvallen, bij ons hier in de buurt werd een bank overvallen, kort nadien sloten alle winkels
  • daarnet gelezen dat ook de Federale Politie wil staken … TIJDENS het WK

Salvador begint ondertussen op een belegerde stad te gelijken …

Ik gooide wel de WK quiz, met de veronderstelling dat dat al een beetje beklonken was. Verstand van het huidige voetbal heb ik echter niet heel veel.
Vragen bedenken wil ik uiteraard weer aan meewerken.

Probleem van een WK quiz is dat je erg moeilijk vragen kunt verzinnen die niet al op internet staan. Met name als het speltechnisch is.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Brazilië quiz, heb je toch het WK thema maar zonder al te veel voetbalvragen (wel vragen over speelsteden enzo, dus reis/wk thema). Als BraBahx vragen mee wil verzinnen wil ik het coordineren best op me nemen (al hangt het van de periode af, ga nog ergens tijd op vakantie) Het plaatsen gaat me echter niet lukken omdat ik niet kan beloven dat ik dat op de goede tijdstippen kan doen.

Voor na (of nog voor) de WK quiz heb ik ook al een thema + vragensteller gevonden!

Via Wereldwijzer app

Sorry, ik ben gewoon heel erg druk op het moment, waardoor ik niet alles in de gaten kan houden.

Een WK quiz is een leuk iets om te doen en er zijn genoeg mensen die er van houden en leuk vinden om eraan mee te doen. Maar ik ben bijvoorbeeld totaal geen voetballiefhebber, dus ik zou dan net als wat meerdere al zeggen een quiz over Brazilië houden en er hier en daar een WK vraag er tussendoor. Ik zal er nog wat beter over nadenken, dus ik kom er nog op terug.

12 juni is de eerste wedstrijd van de wk in Brazilie. Ik heb er ook geen verstand van. Omdat ik lees dat meerderen van ons er geen verstand van heeft, ga ik mee in het voorstel om over Brazilie te doen met de wk erin verwerkt. Ik wil wel de vragen plaatsen. Leuk Thijs als jij het wilt coordineren. Wanneer ga je op vakantie?

Zie pb Leontien. (Want om hier nu m’n vakantiedatum neer te zetten…)

Via Wereldwijzer app

Het wordt dus de Wereldwijzer WK Brazilie Reisquiz? Met WK gerelateerde reisvragen?

De WK loopt van 12 juni t/m 13 juli (finaledag). De quiz ook in die periode laten lopen? Dus 12 juni eerste vraag en 13 juli laatste vraag (benaderingsvraag)?

En nu nog een leuke prijs!

Tja…denk dat de meeste mensen warm lopen voor een gratis vliegticket binnen Europa.

Binnen Europa ???

Ik zou zo snel mogelijk starten Jeroen. Wachten tot het WK is jammer, heb je 2 maanden geen quiz! Daarbij, als NL en B er snel uitvliegen is de aandacht ook weg…

Je zou bij wijze van begin juni kunnen beginnen, om mensen al wat op te warmen en een paar dagen na einde WK afsluiten. Qua prijs, ja vind ik lastig. Weet neit hoe jullie dat normaal gesproken doen.

En de Thailand quiz dan? Die kunnen we juist in mei doen. Dinsdag wordt de algemene nieuwsbrief verstuurd, dan kan daar in mee dat men zich kan inschrijven voor de Thailand quiz. www.siminternational.nl wil waarschijnlijk wel een World Sim kaart (twv 27,95 euro) als prijs beschikbaar stellen voor de Thailand Quiz!

Jeroen,
Een paar jaar geleden kon men vliegtickets winnen hier op wereldwijzer.
Kan men de vroegere sponsors niet aanschrijven ,mailen etc… om vliegtickets weg te geven? (tegenwoordig vlieg men al naar Thailand voor een paar honderd euro)

Helemaal met jullie suggesties eens!

Ps: mijn opmerking over een pool was een geintje hè? :wink:

Óooh, wil je die eerst doen? Ik had al bedacht die uit te stellen tot na de wk -quiz. (Hebben nog niet eens vragen bedacht… Ha ha) Maar goed, WK/Brazilië quiz kan alleen als we iemand met verstand van Brazilië hebben die echt mee vragen gaat verzinnen.

Das mooi dan hebben we de derde prijs alvast… :evil:

en een rondje zaanstad erbij om het wat volume te geven.
bali is te ver weg voor de meesten:paard:

Hoi allemaal, heb nu pas ingelogd op dit lijntje want heel druk hier met de paasvakantie. Ik heb alles eens ‘rustig’ overlezen en kan me inderdaad ook wel vinden in een Brazilie-WK-quiz, als de vragen effectief gecombineerd gaan over WK-voetbal en Brazilië, het gastland. Ik ben echter totaal geen Braziliëkenner, en sedert ik in Frankrijk woon volg ik amper nog het voetbal. Dus meedenken over vragen zit er voor mij jammer genoeg niet in. Maar wat ik wel wil doen is een prijs geven. Ik heb namelijk een B&B hier in Frankrijk en wil gerust als prijs een kortingsbon geven van 50% op een vierdaags verblijf in mijn accommodatie voor 2 personen (waarde 130 euro).

Ik probeer alvast op de hoogte te blijven van de evolutie van dit mooi initiatief.

Suc6.

Erg leuk dat je een kortingsbon wilt weggeven voor je B&B. Maar nu komt het… :stuck_out_tongue: Op Wereldwijzer geven we geen kortingsbonnen weg, om de reden dat we dan omkomen in de kortingsbonnen. Dit wordt namelijk ontzettend veel aangeboden als prijs, en niet elke winnaar is in staat of heeft zin om juist bij die bepaalde reisorganisatie te boeken. We geven eigenlijk alleen prijzen weg waarbij de winnaar niet hoeft bij te betalen. Dit stellen we ook als eis bij grote reisorganisaties, die komen er ook niet mee weg :wink:

Vroeger waren reisorganisaties veel guller met prijzen; tegenwoordig willen ze er meetbare zaken voor terugzien en niet alleen maar naamsbekendheid…maar ik doe m’n best :slight_smile: