Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe quiz? Welk onderwerp zullen we doen? Hebben we Australie al gehad dit jaar?
Altijd leuk een reisquiz ! Australië ? Afrika ? :wereld:
Als ik het goed heb was er eind 2015-begin 2016 de Azië Reisquiz. En in het voorjaar een Zuid-Amerika Reisquiz.
Afrika lijkt me leuk!
Doe eens gek… Een Nederland quiz.
Ik sluit me aan bij Zaan. Nederland dus. Wellicht zijn er dan nog meer deelnemers
Groet Cor enWilna >>>:zon02::wereld:
Australië is nog niet aan de beurt geweest. Zou dus leuk zijn.
Antarctica (of laten we het ruimer trekken: De poolgebieden).
(of gewoon Schotland… maakt Zaan ook eens een goede kans :biggrin:)
-
-
- Updated - - -
-
Antarctica (of laten we het ruimer trekken: De poolgebieden).
(of gewoon Schotland… maakt Zaan ook eens een goede kans :biggrin:)
Nederland vind ik trouwens ook wel een erg leuk idee.
Ah :wub:
Effe dwars liggen dan maar. Onze site lijkt te draaien op quizen, wedstrijden en spelletjes. Moeten we niets iets anders doen om de boel op gang te trekken dan de zoveelste quiz?
Misschien kijk ik verkeerd, maar ik kom niet veel zinvolle topics meer tegen die horen bij een reis-forum.
Heb afgelopen dagen zo ongeveer elk topic bekeken en dat waren juist allemaal hele nuttige reisvragen, dus dat gaat harstikke goed. En een quiz hebben we al een tijdje niet meer gedaan en wordt door veel leden gewaardeerd. En wie een quiz niet leuk vindt doet gewoon lekker niet mee met de quiz toch? ![]()
En euh … al spelend leer je, hè.
Op een leuke manier kun je in die ‘spelletjes’ toch heel wat opsteken over tal van bestemmingen. In het ‘Grote Zoekplaatjestopic’ bijvoorbeeld wordt vaak een woordje uitleg gegeven bij de plaatjes en/of aanraders getipt.
Een Nederland-quiz zou inderdaad eigenlijk wel leuk zijn.
Ik moet dan toch altijd denken aan m’n bezoek aan het park Huis ten Bosch bij Nagasaki. Een soort Madurodam op ware grootte, met allemaal bekende Nederlandse gebouwen. Waarvan ik er slechts twee ooit in eigen land gezien had. We reizen allemaal de wereld over, maar hebben veelal nauwelijks iets van ons eigen kleine kikkerlandje gezien.
Wat met de Belgische wwz leden?
Als je een reisquiz over Nederland organiseer,dan liggen we er meteen uit.
Waarom geen reisquiz over eilanden in Japan,Canada,misschien kan je vragen stellen over Madagaskar? (prachtig eiland in de Indische Oceaan)
Het zou mij niet verbazen als de Belgen hier meer over de toeristische kant van Nederland weten dan wij 'Ollanders hoor :biggrin:
een reisquiz over het reizen op zich.
- Als je met Avianca vliegt hoeveel kilo mag dan je koffer wegen?
- wat is ESTA?
- hoeveel liter melk gaan er in een rugzak van “merk” en Type" ? (bijvoorbeeld Mammut Lithium)
In de plaats van Nederland zou ik dan eerder de Benelux kiezen. Om zowel Belgen als Nederlanders gelijke kansen te geven.
Ik vind Nederland (Benelux) ook wel leuk, maar Georgessiam steldde Madagascar voor en daar ben ik ook helemaal voor, want dan ga ik winnen!!
Misschien was ik wat kort door de bocht. Ik zie in het reiscafé inderdaad weer reis gerelateerde zaken opduiken. De landenfora bekijk ik eigenlijk nooit behalve Nepal, waar het erg stil is.
Een Benelux quiz! Of gewoon een keer Europa pakken? Maar dan wordt het waarschijnlijk te breed :redface:
Tja, we hebben een Azie-quiz en een Zuid-Amerikaquiz gehad, waarom zou een Europa-quiz dan te uitgebreid zijn?