(origineel bericht op be-more.nl)
Acties voor Afrika!
Wat een hartverwarmende acties hebben er afgelopen weken plaatsgevonden. Ik word er zo blij van en ben ook erorm trots!
Groep 8 had voor de hele school een sponsorloop georganiseerd! Iedereen werd gesponsord met lege flessen. Wat een organisatie, maar wat deden die kanjers het goed zeg! Ze hadden overal aan gedacht en alles verliep prima. Alle groepen hebben rondjes gelopen op het schoolplein of rond de school. Wat een succes! Gelukkig waren er ook ouders om iedereen aan te moedigen. En wat werden er veel lege flessen gebracht. Elke ochtend zakken vol… Het was een enorm succes!
Vrijdag 11 november werd de Afrikaweek afgesloten met de Afrikadag. Iedereen had zich goed voorbereid en was er helemaal klaar voor. Verschillende groepen hadden werkjes gemaakt om te verkopen, groep 7 verzorgde spelletjes en er werden optredens gedaan. Om 11.30 stroomde de sporthal vol met kinderen, juffen, meesters en ouders. Wat een opkomst!
We opende de dag met een flash-mob op Waka Waka. Een goede start!
Vervolgens werd ik gelijk verrast door mijn collega’s met een heerlijk cadeau; een dagje relaxen in het Sanadome. Daar ga ik zeker gebruik van maken.
Vervolgens trad mijn apengroep op met het liedje ‘Afrika, tot aan Amerika’. We hadden hard geoefend! Met de zelfgemaakte ketting, kaftan en schmink zagen ze er prachtig uit! En wat deden ze het goed! Na dit optreden werd ik alweer verrast door mijn aapjes. Ze hadden een prachtig cadeau samengesteld met de hele groep, zo lief! Ik hield het dan ook niet droog, de schatten!
Vervolgens zong groep 3 een paar prachtige liedjes onder begeleiding van meester Hans op de gitaar.
Groep 4 danste er flink op los en tot slot zong groep 5 nog een echt Afrikaans liedje waar ook flink op gedanst werd. Jeetje, wat was dat leuk! En toen waren we nog maar net begonnen!
De markt werd geopend en iedereen kon lekker rond gaan lopen en spelletjes spelen. De kinderen van groep 8 hielpen met verkopen en groep 7 regelde de spelletjes. Bij de kraampjes was het gelijk druk! Er waren ook zulke mooie, leuke en lekkere dingen gemaakt!
Voor de spelletjes werden strippenkaarten verkocht. Dat liep ook als een trein en verliep prima. Ook werden er lootjes verkocht voor het rad van avontuur. Iedereen kon leuke prijsjes winnen!
Het was een drukke, gezellige boel in de sporthal. Het was een groot succes. Ik was zelf erg onder de indruk van deze dag. Wauw!
Er waren vele lieve woorden en ik heb menig traantje weggepinkt.
De opbrengst van deze dag was enorm! Iedereen heeft erg zijn best gedaan om deze dag mogelijk te maken! Bedankt allemaal!
Afgelopen zaterdag heeft juf Mariska bij haar op de sportschool een spinningmarathon georganiseerd. Top Gym wilde hier graag aan meewerken en de inschrijvingen stroomden binnen. Leden van Top Gym en alle collega’s konden meedoen. De zaal was gezellig versierd en de fietsen stroomden vol! Juf Mariska had leuke liedjes uitgezocht die allemaal een link hadden met het goede doel of Afrika. Goed gedaan! Twee uur lang hebben we ons in het zweet gewerkt! En ook hier was de opbrengst enorm!
Mariska en Top Gym ontzettend bedankt!
En zo zijn er nog verschillende kinderen die op hun eigen manier geld hebben ingezameld. Kortom, hartverwarmend!
Tot nu toe is er al meer dan 3000 euro opgehaald! Wat een geweldig groot bedrag! En wat zal ik daar veel mee kunnen doen voor Palm Tree Care Center!
BEDANKT ALLEMAAL! Ngiyabongo!
Nu is het aftellen begonnen… De zenuwen beginnen ook wel een beetje te komen hoor! Ik heb er enorm veel zin in! Zondag 4 december is het zover en stap ik in het vliegtuig op weg naar Durban… Spannend!
Liefs,
Wendy