Actief weg! Veel lol en veel doen! Maar hoe!?

Laat ik ook eens proberen. Een oproep op een forum. Al weet ik eigenlijk ook niet wat je met een totaal onbekende reisgenoot aanmoet want je ontmoet toch plenty mensen op reis. Maargoed ideeen uitwisselen kan nooit kwaad!

**Over mezelf. **Ben al aardig de wereld rond geweest (midden/zuid amerika, zuidelijk afrika en thailand) en vind het nu ook weer de hoogste tijd. Dacht wel aan eerst Azie. Misschien daarna wat Australie want anders hoor je er niet meer bij tegenwoordig :slight_smile: . Al blijft Zuid Amerika nog steeds heel erg leuk. Mooi he :slight_smile: wat een luxe hebben we toch!

Vanaf eind september wil ik weg. Naar weet-ik-veel-waar. Mijn idee over reizen is vooral heel veel lachen!! Serieus doen kan straks altijd nog! Daarnaast vind ik natuur (bergen, storm, vulkanen) geweldig. Als er maar goed veel avontuur is. En af en toe een feestje ben ik ook niet vies van!

Dan het probleem :finger: Ik ben verslaafd. Aan steeds bezig moeten zijn. Ben sportman. Niksdoen werkt nietbij mij. Strand liggen al helemaal niet. Zal ik ook nooit leren. Geloof me ik heb het geprobeerd! Ik wil veel actie. Reizen is echter vaak lang (en alleen) in de bus/trein zitten of erop zitten wachten. Ook duiken vind ik nogal passief iets. Surfen moet ik wel keer gaan proberen. Raften zit je ook stil maar wel vet heftig. Toch ga je dit soort activiteiten niet hele dagen en weken constant doen. Fietsend reizen is wellicht goed alternatief. Vooral flitsende afdalingen met auto’s inhalen enzo! Maar zonder metgezel is het wel weer erg alleen en dus weinig lachen. Ook heb je het met ‘alleen maar’ fietsen (of hiken) op gegeven moment ook gehad. Zonder afwisseling ga je dood. Ook heb je mensen nodig. Na paar weken wildernis heb je het echt wel gehad met boeken lezen 's avonds en ben je zwaar toe aan een kroeg of tennisbaan.

Oplossing is dus werken. Australie lijkt dan meest geschikt. In minder ontwikkelde landen/continenten gaat werk je meestal alleen maar een hoop geld kosten. Toch denk ik ook niet dat ik fruitplukken me nieuwe carriere wordt. Wat dan wel? Kinderopvang? Lesgeven? Engels, ICT of tennis? Anyway ik ben er nog niet uit. Jij wel? Ik ben toch niet de enigste ADHD avonturier? Werk lijkt mij DE oplossing. Maar wat voor werk? Gewoon op bonnefooi? Waarheen? Iemand sugguesties??

Oh ja ik ben trouwens van het mannelijke geslacht en 28 (ayay de waarheid is wel hard als je het zo op scherm ziet staan!) jaartjes jong!

Chao!!
Merv(in)!

Heey! Domin(iek?)!

Leuk!! Een reactie! :-))) Maar mijn verhaal straalt dus energie uit? haha nou dan is dat doel in ieder geval bereikt!! en ADHD ja beetje overdreven maar daar ben je Volendammer voor schijnt. af en toe uurtje relaxen wil dan ook nog wel lukken hoor maar wel liefst na wat fysieke arbeid!

Wat je zegt is trouwens wel een voltreffer. Met te veel verwachtingen ben je niet snel tevreden. Heb ik in het verleden wel wat last van gehad. Maar inmiddels (heeft even geduurd) ben ik er achter dat perfectie niet bestaat en ook niet gaat komen. Zat net in de tuin en dacht toevallig precies datgene wat jij zegt: niet teveel peinzen maar je moet gewoon ‘GAAN’!

Ja me drive… ongeplande reis van 3 maanden door Afrika en ik was gelijk verkocht. En ja als je eenmaal geproefd heb… anyway ik wil sowiezo de winter in nederland overslaan. Misschien wederom skileraartje spelen in oostenrijk maar ook daar ben ik nog niet overuit. In ieder geval is er daarvoor minstens 2 maanden natte winderige herfst te overbruggen. Denk dat het toch Azie wordt. Daar ben je net als in Australia nooit alleen. Niet onbelangrijk. Maar daar heb je wel bergen. Ik heb iets met bergen.

Journalistiek is wel cool. Ik hou ook best van schrijven trouwens. Misschien me roeping mislopen. Neef van me wordt ook af en toe naar buitenland gestuurd voor de telegraaf. Best cool. Tsja. Dat gaat mij met me informatica diploma niet lukken! Maar zit je 2e jaar studie ofzo? Heb jeveel stages straks? Met kans op buitenland? Of heb je dat al gedaan? En daarna? Wel in nederland blijven bij een nederlandse werkgever straks? Of weet je dat nog niet? Vast niet. Teveel plannen is niet goed voor je!! Ben je wel van plan binnenkort op reis te gaan of was je gewoon wat forums aan het doorbladeren?

Oh-oo! Alweer veel te veel tekst geschreven! Sorry! :slight_smile:

Denk toch dat het een fietsreis wordt! Week of 3/4 met een vriend door Laos/Cambodja/Vietnam. En verder…? Misschien ervoor Nepal? Of daarna verder naar Indonesie of Australie? Maar dan zit ik wel weer zonder fiets…