Accomodatie vooraf of ter plekke?

Wij zijn heel last-minute een rondreis aan 't plannen voor volgende week (vanaf 21/7 2014): Chania - Santorini - Naxos - Paros - Athene. Nu vraag ik mij af of we de hotels het beste van te voren kunnen regelen of niet. Aan de ene kant lees ik van wel, aangezien het vol kan stromen met Griekse en West-Europese toeristen, maar aan de andere kant lees ik dat men je bij de ferry/haven al op staat te wachten om je hun appartement/kamer te verkopen. Lijkt me dat daar dan nog best wat te onderhandelen valt? We zoeken iets voor niet duurder dan 50 euro per nacht op Santorini/Naxos/Paros, en eigenlijk liever rond de 30 euro per nacht voor een 2-pers kamer. Is dat realistisch om ter plekke te regelen?

Wij gaan eind september naar griekenland. Wat was jullie ervaring met ter plaatse overnachting regelen.
Harrie

Onze ervaring was heel slecht met ter plaatse een overnachting regelen, met name op de eilanden Paros, Naxos en Santorini. Het was echt overvol, dus wij hebben het uiteindelijk van tevoren geboekt. Het was toen alleen wel in de zomervakantie, eind september is het wellicht wat beter te doen. Ik ben echt een voorstander van niks vooruit boeken, maar wat betreft de Griekse eilanden zou ik het je toch aanraden wil je op een leuk, betaalbaar plekje uitkomen. Veel plezier!