accomodatie Tokio/Kyoto/Hiroshima/Hakone

Wie heeft goed (en betaalbare) hotel tips voor me voor de plaatsen Tokio/Kyoto/Hiroshima/Hakone?

Liefst een ‘fatsoenlijk’ hotel met prive badkamer. Hoeft niet uitgebreid en luxe te zijn, als de voorzieningen maar goed zijn.

In welke wijken kan ik in deze plaatsen het beste verblijven?

Tokyo: ben inmiddels drie keer in het Oak Hotel geweest. Simpel, maar goede locatie op loopafstand van Ueno Station en nette prijzen.

Kyoto: laatste keer zat ik in het Karasuma Kyoto Hotel, centraler dan dat kan je haast niet zitten (en al helemaal niet voor zo’n prijs) en slecht wil ik het ook zeker niet noemen, maar de kamer maakt de verwachtingen die door de chique lobby worden geschept niet echt waar. Het Palace Side Hotel is als hotel beter en is t.o.v. de buslijnen goed gelegen, maar wel in een veel rustiger deel van de stad.

Hiroshima: Toyoko Inn Hiroshima-ekimae Ohashi-minami op een paar minuten lopen van het station. Zoals elke Toyoko Inn voor een nette prijs een sobere maar brandschone kamer, eenvoudig (Japans) ontbijt inbegrepen, en dit specifieke hotel had een heel redelijke locatie tussen station en centrum in.

Hakone heb ik als dagtrip vanuit Tokyo bezocht, dus daarvoor helaas geen tips.

Super! Ik ga snel een kijkje nemen bij die hotels.

Denk je dat het vanuit Tokyo ook goed te doen is om naar Hakone te gaan, of is daar overnachten toch handiger om alles te kunnen zien wat je wil… ?

Ik heb het traditionele rondje daar in een dag gedaan, was wel enigszins op tempo, al had ik op zich ook nog wel wat vroeger kunnen vertrekken. Een overnachting zou op zich weliswaar geen kwaad kunnen, maar ik zag in je andere draadje al dat je al een behoorlijk druk reisschema hebt, dan zou ik het toch beperken tot een dagtrip.

In het centrum of bij het station is meestal het beste. In het centrum heb je het voordeel dat je meer de sfeer van de stad proeft. Voordeel van bij het station zitten is dat je je bagage niet nog verder hoeft mee te nemen in de bus, tram of lokale trein.

In Hiroshima kan ik Court Hotel aanraden, ik verbleef er voor 2250yen pp op basis van 2 personen. 5500yen totaal dus. Spotgoedkoop toen, maar misschien had ik geluk met de prijs. Het is een standaard Japans business hotel op loopafstand van het ‘entertainment’ district.

Het beste is denk ik om voor de beste deal te kiezen die op dat moment beschikbaar is. Hotel met goede review en een goede prijs. Buiten Tokyo vind ik meestal de beste deals op Rakuten Travel, in Tokyo en Kyoto/Osaka vind je de beste aanbiedingen meestal via de hier bekende sites zoals Agoda, Booking.com, expedia etc.

1 like

Een rondtour vanuit Tokyo naar Hakone en omgeving is wel te doen in 1 dag, maar als je het rustiger aan wilt doen kun je beter 1 of 2 nachten een hotel boeken in de omgeving van Hakone.
Wij hebben in Lakeside Annex aan het Lake Ashi gezeten, en vandaar uit wat tripjes gemaakt, o.a. met de rondvaartboot op het meer, de kabelbanen, plaatselijke trein- en busverbindingen.
Je kunt er een 2-dagen kaart kopen die geldig is in heel veel vervoer ter plekke.
Als je dit hotel reserveert, is er een shuttlebus die pendelt tussen Odawara en het hotel, die je wel van te voren moet reserveren bij het hotel.
Wij wisten dat niet, maar dat probleem is ter plekke opgelost, mede met hulp van een Japanner die goed Engels sprak.
Hij belde zelfs voor ons met het hotel…

In Hakone en omgeving heb je diverse keren de kans om de Mount Fuji te zien, zowel vanaf het meer als in de kabelbaan.