Zoals de naam al zegt, ik zoek een leuke accomodatie op Koh Samet. Uiteraard ben ik zelf al driftig aan het zoeken op internet maar kom vooral veels te dure resorts/hotels tegen. En met duur bedoel ik echt duur, daarbij kun je denken aan meer dan €50,- per nacht. Of ik zie wat en dan vind ik t 10x niets.
Ik heb alleen één vereiste, graag een kamer/bungalow/hut met airco. Niet omdat ik verwent ben en persé airco wil maar omdat ik allergisch ben voor muggen…airco houd de muggen fijn buiten (waar ze horen;))
Dus wie heeft er een leuke tip, oja de plek maakt me niet zoveel uit. Het is maar een klein eiland dus binnen no time kunnen we bijvoorbeeld in het drukkere gedeelte zijn. Heb wel vernomen dat je het moet zoeken aan de oostkant en niet aan de westkant.
Oja het liefst iets wat we rechtstreeks bij de accomodatie kunnen boeken, dus via mail ofzo of terplekke op Koh Samet. Dit omdat we geen credit card hebben en dus niet via boeking sites iets kunnen regelen.
Esther toen ik er was verleden jaar(december)hadden wij een logement gevonden op het "Hat Sai keaw beach"de eerste dagen betaalden wij 1100bath onbijt inbegrepen.
Vraag me niet wat de naam is! heb het kaartje weggegooid!Nu ik weet dat jij in oktober vertrekt naar Th,dus het zal niet moeilijk zijn om iets op de kop te tikken.
Die gedachten had ik ook al Georges, oktober en we proberen de weekenden te mijden. T schijnt dan nogal druk te worden en daarmee ook dat de prijzen omhoog schieten. Jammer dat je de naam niet meer weet, vind het namelijk best om op het eiland aan te komen en op de bonnefooi iets te zoeken. Maar een richtlijn zou wel prettig zijn, dus mocht je het licht zien, je weet me te vinden;)
Ik was afgelopen februari op Ko Samet (heerlijk!) en ik heb geslapen in Saikaew Villa. Wij hadden geen airco maar fan. Deze kamers waren 500 en 700 baht. Maar ze hebben ook kamers met airco. Prijzen daarvan weet ik niet. Fijne ligging, wel aan een druk strand maar zoals jij al zei; je bent zo in een ander gedeelte.
Dank M! Was deze accomodatie al eens tegen gekomen op het internet, hoor er veel positieve reacties over! Dus ik schrijf t even op! Was al naar de site gegaan, helaas is het eea under construction oa de prijzen. Maar GWT heeft m ook! 1750 THB voor een airco kamer.
Vorig jaar op Samet verbleven wij in Samed Villa, www.samedvilla.com
Exacte prijs weet ik ff niet meer, was niet heel goedkoop, maar bungalows waren top. Samed Villa ligt aan Ao Phai Beach, niet al te ver bij Hat Sai Kaew vandaan. Als je meerdere nachten blijft, gewoon vragen of ze dan speciale prijs hebben. Wij hebben dit ook gedaan en kregen ook lagere prijs per nacht.
Sai Kaew Villa hebben we aantal jaar terug 1 nacht geslapen, maar vonden prijs/kwaliteitsverhouding niet geweldig, maar dit kan natuurlijk voor iedereen weer anders zijn.
De goedkopere resorts/bungalows hebben vaak niet eens een website en kunnen alleen ter plaatse geboekt worden. In oktober moet het geen probleem zijn om ter plaatse iets te vinden.
Kleine aanvulling: in 2007 verbleven in Tonsak Resort aan Hat Sai Kaew. Ook best prijzig, maar was december dus hoogseizoen. Bungalows waren redelijk, hoewel badkamers wel een opknapbeurt konden gebruiken (www.tonsak.com)
Hat Sai Kaew is natuurlijk meest drukke strand en je vindt hier de meeste resorts/restaurants. Best leuk, maar een ander strand is me vorig jaar erg goed bevallen. Volgende keer zou ik zelf dan ook niet meer zo snel voor Sai Kaew kiezen.
Van SamedVilla vind ik de superior garden best nog wel meevallen, 1900 THB in het mid season! En 1400 THB voor de standard bungalow room! Ook mid season. (we verwachten daar rond eind oktober te zijn)
We hoeven namelijk echt niet voor het spreekwoordelijke duppie op de eerste rij te zitten! Komt ook bij dat de accomodatie op Koh Chang goedkoper gaat uitvallen dan dat we gedacht hadden! (denken we, hopen we;)) Dus wat meer mag best, en het zijn ook maar 2 nachtjes ofzo!
Deze schuif ik dus ook onder mijn favo’s!
Denk je dat deze ook ter plekke te boeken is? Of op een andere manier dan creditcard…deze hebben we namelijk niet.
Anders kan ik er natuurlijk terzijnertijd ook een mailtje heensturen. (of bellen, maar afwachten natuurlijk hoe goed hun Engels is)
Ik heb destijds volgens mij ook per e-mail gereserveerd en omdat wij 5 dagen bleven, gevraagd of ze een speciale prijs hadden. Niet geschoten is altijd misgeschoten. Maar was wel laagseizoen…
Ik kan me niet herinneren dat ik toen met creditcard van tevoren heb betaald, maar dacht gewoon ter plekke.
Maar nu dus nog steeds aan het bijbouwen ? Waren ze vorig jaar mei ook al mee bezig
Haha typisch Thais! Nam dat ‘ready middle October’ ook maar met een dikke korrel zoutlol2
Ok, dan zal ik ze terzijnertijd eens mailen, niet voor korting (want tja maar 2 nachten) maar wel of ik kan reserveren en dan bij aankomst betalen of voor mijn part via overschrijving met de bank van te voren. Vanavond aan mijn man laten zien. Hij vond t ook mooi!