Accomodatie Chiang Mai en Krabi

Wij 2 50+sers vertrekken 1 febr. een maand naar Thailand. Wie heeft er een tip voor een leuke rustige betaalbare accomodatie in (of net even buiten) Chiang Mai? Vandaar uit willen we naar Krabi, kan iemand ons vertellen hoe we daar het beste heen kunnen reizen vanaf Chiang Mai. En kan iemand ons een accomodatie aanbevelen in Krabi? Alvast bedankt voor jullie meedenken.

In Chiang Mai vind ik het Tamarind Village een leuk resort:

En ik kan je in Ao Nang (Krabi) het Krabi Heritage Resort aanbevelen:

http://www.krabiheritage.net/

Uiteraard zijn er nog vele andere leuke resorts in Chiang Mai en Krabi. Je zou er bijvoorbeeld ook aan kunnen denken om een resort te nemen op Railay Beach, vlakbij Ao Nang, een van de mooiste stranden van Thailand. Wellicht dat je iets aan deze website hebt:

Wil je op een snelle manier van Chiang Mai naar Krabi reizen, dan kan je het beste tickets boeken met een van de lowcost-maatschappijen AirAsia (www.airasia.com) en/of NokAir (www.nokair.com) Je zal dan wel 2 tickets moeten kopen, 1 voor Chiang Mai-Bangkok en 1 voor Bangkok-Krabi.

Dave, bedankt voor de informatie! Fijn zo’n forum!

in krabi hebben wij in het thai hotel verbleven. (7,50 euro pn) dicht bij centrum en nightmarket. en vanaf hier gaan ook de busjes naar alle plaatsjes in de buurt. de boot vertrek ook dichtbij en je kunt tourtjes boeken of een scooter huren.

Zijn zelf in het Down Town Inn in Chiang Mai geweest. Eenvoudig, rustig, niet duur, op minder dan 5 minuten van zowel de Night Bazaar als de Ping Rivier. Ons beviel het best.

Ik ga komende week naar het sunda resort in krabi geboekt via agoda.com naar aanleiding van goede revieuws in tripadvisor.com. Ziet er leuk uit.
Prijs ca €.35 per nacht. En inderdaad uit eigen ervaring krabi heritage hotel is ook goed.
Theo