Op 10 juli reis ik naar Bali, en ik zal daar 3 maanden blijven. Ik reis alleen.
Voor de eerste week zoek ik een accomodatie om bij te komen van de reis en om te gaan bepalen waar ik de weken er na zal gaan verblijven.
Ik ben op zoek naar tips voor een accomodatie voor deze eerste week in Seminyak, Legian of in ieder geval niet ver van Kuta, maar ook niet in de gigantische drukte. Vanuit deze plek kan ik dan het eiland gaan ontdekken…
Daarnaast ben ik dus ook op zoek naar een accommodatie voor de drie maanden er na; betaalbaar, niet te afgelegen en schoon. Mocht iemand daar tips voor hebben dan hoor ik ze natuurlijk ook graag!
misschien is het handig om erbij te vermelden wat je budget is en wat voor faciliteiten je bij een accommodatie zoekt? Ik heb zelf voor mijn aankomende vakantie een kamer bij Hotel Sinar Bali (Legian) geboekt, goedkoop, klein en simpel maar met (voor mij) voldoende faciliteiten.
Ik vind deze gegevens te summier om een gefundeerd antwoord te geven. Wil je na die week in een hotel, bij particulieren in een Kos, een huisje huren, waar in welk gedeelte van Bali
Ik wilde mn vraag in eerste instantie breed stellen, maar zal mijn wensen wat duidelijker aangeven.
Ik zoek voor de eerste week een hotelletje in de buurt van Kuta, ik heb niet veel luxe nodig, wil geen groot resort, middenklasse, ik reis alleen dus zou het leuk vinden om een plek te hebben waar ook andere mensen die alleen reizen graag naar toe gaan. Maar niet opgepropte toeristen.
Bedankt voor de tip van hotel Sinar. Ik weet dat er veel te vinden is, maar na een lange vlucht is het fijn om een bestemming te hebben om meteen naar toe te gaan. Ik heb hun een mail gestuurd en zij zeiden mij dat het 40.00USD per nacht kost voor een éénpersoons kamer. Is dat inderdaad een gangbare prijs voor deze periode? dan weet ik waar ik van uit kan gaan.
De eerste week wil ik gaan gebruiken om een plek te vinden waar ik voor langere tijd kan verblijven. Waar exact weet ik nog niet, maar in de buurt van de zee, want ik wil gaan leren surfen. En daar heb ik dan drie maanden de tijd voor
Voor de langere termijn zou ik een eigen plekje willen. Ik dacht aan een studio/grote kamer. Wat is een Kos??
Mijn budget is dan ong 250 euro per maand. Hoop dat dat haalbaar is…
Om te beginnen is $$ 40,- niet goedkoop,!!! sterker nog daar heb je een 4 sterren hotel voor bws.
In Kuta ( wil je daar echt heen = Costa Brava maar dan iets verder weg) kan je goedkoper terecht. Een Kos is een kamer bij particulieren met volpension. Hier in Candidasa heb ik het nog niet gezien, maar dat zegt niets. De prijs van een Kos weet ik niet maar dat is altijd een kwestie van verhandelen. 250,- euro per maand is dat alleen voor huur ? en waar wil je wonen. Bali is een eiland dus water is er rondom.
Excuseer de (indiscrete vragen) maar alleen dan kan hulp krijgen.
Er zijn hotels -bungalows die een fikse korting geven bij langer verblijf.
Er zijn zelfs mogelijkheden om huizen te huren voor dat bedrag. Het is natuurlijk wat je zelf zoekt, met keuken of niet, hoeveel slaapkamers, waar precies. Ik zou zelf eerst een week een normale kamer (hotel) zoeken en dan vanuit daar opzoek gaan naar een langdurige accomodatie. dan zie je hoe dingen eruit zien, wie de mensen zijn van wie je huurt etc.