hallo
ik wil graag naar bali voor 2/3 maanden
maart/april/mei
graag advies over hoe en wat
liefst een appartement dus met keuken(tje)!!!
evnt internet???
weet niet of dit een luxeprobleem gaat worden
wie heeft ervaring en adressen
jeannette
hallo
ik wil graag naar bali voor 2/3 maanden
maart/april/mei
graag advies over hoe en wat
liefst een appartement dus met keuken(tje)!!!
evnt internet???
weet niet of dit een luxeprobleem gaat worden
wie heeft ervaring en adressen
jeannette
-Mustika Inn ligt 10 minuten lopen van Kuta Beach
-Puri Damai Cottage ligt 5 minuten van Kuta Beach, Padma Street
-Of Kost-kosan ( te huur kamer ) - je kunt de kamer per maand huren.
Success!
Hallo,
Er zijn diverse mogelijkheden voor wat betreft verblijf 3 maanden in een appartement. Ikzelf zat afgelopen maand in Bali Denpasar in een nette studio met eigen badkamer, ijskast, klein keukentje (zonder apparatuur overigens), groot 2 persoonsbed met laden, garderobekast, TV en een zitje (op een gallerij 1e verdieping) voor 1.750.000 IDR = <140 euro p/maand. Je hebt dan geen internet, maar ik had voor mijn MacBook Pro een USB modem adapter aangeschaft met separaat prepaid abonnement voor bij elkaar nog geen 70 euro.
En tsja, wat eten betreft … een kwalitatief goede maaltijd inclusief kroepoek en drinken bij een originele warung kost tussen de 2 en 5 euro.
Uiteraard zijn er ook appartementen incl. internet, en bv. compleet ingericht met diverse luxe faciliteiten (met name in Kuta e.o.) welke dan uiteraard weer in een hogere prijsklasse vallen.
Ikzelf ga in maart 2009 weer richting Singapore/Denpasar voor o.a. mijn werk en mijn vriendin die in Denpasar woont.
Mocht je verder informatie willen of meer willen weten, dan verneem ik dat wel. In ieder geval alvast gefeliciteerd met de keuze …
Hartelijke groet,
Herman
hoi herman
bedankt voor de info
dit gaat de 1e keer worden dat ik een paar maanden weg ga en ben rustig aan aan het voorbereiden als je een paar adressen zou hebben in kuta zou me dat heel goed uitkomen
en over dat internet gebeuren doe je dat daar dan met een prepaid kaart?
die snap ik niet helemaal(zal de leeftijd zijn45)
groetjes jeannette
Hi Jeannette,
Heb je een voorkeur voor een plaats in Bali?
Ik ga vaak op neer en woon dan voor ong.een half jaar in Sanur,een rustige plaats aan zee.
Je kan hier kamers huren voor ong.8 euro per dag met gebruik van keuken.
Er zijn veel internetcafés,maar je kunt voor je laptop een modem kopen voor ong. 70 euro incl. installatie en een simkaart waarmee je tijd kan kopen om te internetten.
Als je interesse hebt om event. in Sanur te wonen en/of nog andere algemene dingen wilt weten dan kan ik je het één en ander mailen.
Groetjes,
Batujimbar
hallo,
Zo te lezen heb je al meer ervaring met woonruimte in Bali…
Heb je wat adressen voor mij?
Ik ben op zoek naar een kamer/ appartement omgeving Kuta, maar niet Denpasar… (douche, toilet, airco)
Liefst dicht bij zee…
Zou je me dat willen mailen naar [EMAIL=“stephanie_martherus@hotmail.com”]stephanie_martherus@hotmail.com
Alvast bedankt!
Stephanie
hoi jeanette,
ik heb een vraag voor jou: hoe ga je aan zo’n visum komen? ik wil zelf ook langer dan 1 maand in indo blijven, maar bij aankomst krijg je 30 dgn. bij de ambassade 60 (hoor ik)
hoe doe jij dat/heb jij dat gedaan?
groetjes,
jeremy
Even de zoekfunctie gebruiken, dan krijg je een golf van informatie over je heen m.b.t. het 60 dagen visum.
hoi,
ik ben door omstandigheden niet naar bali gegaan maar naar thailand
en even islandhoppen en je hebt een nieuwe stempel/visum
thaiair had deze zomervluchten naar java voor heel weinig
gr J
Beste Herman,
zou je mij misschien een website, contactpersoon, telefoonnummer of foto’s kunnen sturen. Ik zit momenteel in Surabaya voor mijn studie maar in Januari moet ik nar Bali voor mijn stage. Ik hoop zoiets te vinden waar jij gewoond hebt.
Ik hoop spoedig van je te horen.
Met vriendelijke groet,
Gino van Lingen
is het mogelijk om 5 maanden op bali te verblijven? en wat voor visum heb je dan nodig?
alvast bedankt
Tik eens VISA in in de zoekfunctie van WWF…:slapen: Er is al zoveel over geschreven.:chin:
Hello,
Mijn dochter (21 jaar) wil volgend jaar vanaf april een 3-maand durende stage gaan doorbrengen in Bali.
Dit in het kader van haar studies Communicatiemanagement.
Ze hoopt een interessante stapelplaats te kunnen vinden via een bemiddelingskantoor ( http://www.internshipbali.com/) - kosten hiervoor 250€.
Dan moet ze natuurlijk ook nog voor 3 maand logies hebben - dus nu is ze op zoek naar een betaalbare studio / appartement , liefst met internetaansluiting. En dan liefst in een buurt waar nog studenten logeren & waar het veilig is voor jonge vrouw!
Enig idee hoe ze hier best aan begint ? En als er nog andere tips zijn ivm verblijf in Bali, dan zijn deze natuurlijk ook welkom !
Bedankt alvast,
Het is handiger pas te zoeken wanneer ze weet waar ze stage gaat lopen. Bali is weliswaar niet heel groot, maar je wilt toch geen reistijd van meer dan twee uur naar je werkplek.
Het makkelijkste is om de eerste week/weken in een hostel te gaan zitten en dan verder te zoeken. Dat is goedkoper dan zoeken vanuit Nederland! Bovendien kan de de accommodatie dan zien.
Op internet zou ik me niet vastpinnen, er zijn niet veel vaste aansluitingen, maar des te meer mobiele aansluitingen. Dat werkt prima.
Jonge mensen en studenten zijn er zat op Bali, daarnaast zijn er ook lokale mensen om mee op te trekken. Bali is veilig als je geen domme dingen doet.
Dag Jenny,
Bedankt voor je snelle reactie.
Is inderdaad goeie tip mbt hostel - zijn die gemakkelijk te vinden dan ? Want dit gebeurt best natuurlijk van hier uit - tip ivm website hiervoor ?
En hoe geraak je dan aan zo’n mobiele aansluiting ? Ter plaatse te regelen in Bali dan ?
Bedankt !
Plek zat om te slapen op Bali. Kijk maar eens op websites als agoda, hostelworld, booking, enz. Ook een reisgids als de Lonely Planet kan helpen.
Een sim-kaart kun je op Bali overal kopen, ook met dataverkeer. Zelf heb ik goede ervaring met telkomsel, bv simPATI. Er zijn verschillende vormen, bedenk even hoeveel GB je nodig hebt per maand en pas daar je kaart op aan.
Uiteraard hebben veel hostels, restaurant en barretjes tegenwoordig ook wifi.