Accommodatie Januari 2011

Hallo!

Heb inmiddels mn ticket op zak, en ga van 30 t/m 27 januari naar Thailand.
Omdat t mijn eerste keer is, heb ik wat vraagjes.

Voor de eerste 3 nachten heb ik alvast het Lamphu guesthouse in BKK geboekt.

De route (tot nu toe):
BKK 3 nachten
Kanchanaburi 2 nachten
Ayutthaya 2 nachten
Chiang mai 2 nachten
Pai 5 nachten (evt. trekking)
Koh Chang of Koh Phayam (andaman kant) 5 nachten
Ko Tao of Ko Phangan (5 nachten)
en de laatste nacht in BKK

Is deze route haalbaar, of ben ik teveel aan het reizen?

En voor welke plekken is het handig om de accommodatie vooraf te boeken? Ik weet dat ik in het hoogseizoen zit, maar is het in januari zo druk dat ik met moeite een goedkoop guesthouse kan vinden?
Ik heb niet zo heel veel zin om veel tijd kwijt te zijn met zoeken in plaats van mooie plekken te bezichtigen.

Daarnaast heb ik een budget van ongeveer €45,- per dag. Zoals gezegd wil ik graag lowbudget overnachten, en eet ik het liefst van de straatkraampjes. Een biertje of een bucket op zijn tijd lust ik natuurlijk ook wel. Kom ik hiermee uit? Er vanuitgaand dat het noorden goedkoper zal zijn, dan de eilanden?

Alvast bedankt voor de antwoorden :smiley: !!!:dag:

Sylvia

Houdt er rekening mee, dat de Thai van 31-12-2010 tot en met 3-1-2011 vakantie hebben. Een extra lang weekend en velen zullen er op uit trekken.
Dit houdt onder meer in dat:

• hotelprijzen behoorlijk hoog kunnen zijn
  • veel kamers bezet zijn door vakantie-vierende Thai; juist vaak de goedkopere kamers

Misschien dus zinvol om ook de kamers in Kanchanaburi alvast te boeken.
Voor de rest mag het geen probleem zijn.

De reisroute ziet er best goed uit, maar laat Koh Chang maar wachten tot een volgende keer. Dit ligt echt buiten de route.

Inderdaad, een van de eilandbestemmingen laten vallen is verstandig.
Ik vond Koh Chang wel leuk, ik denk dat het niet uitmaakt welk eiland je kiest, het is altijd naar je zin. Vanuit Ko Chang kun je ook makkelijk naar andere eilanden, bij Ko Tao weet ik dat niet.

De 5 dagen die je overhoudt zou ik uitsmeren, ik denk dat 2 nachten Ayutthaya ook wel wat veel is, maar dat je bijv. in Chiang Mai tekort bent.
Die 5 dagen gebruik je ook om een dagje te “pikken”.

“Ik heb niet zo heel veel zin om veel tijd kwijt te zijn met zoeken in plaats van mooie plekken te bezichtigen.”

Koop een reisgids, Lonely Planet is mijn persoonlijke favoriet, en kies per bestemming twee adressen uit. Zo werk ik altijd, en het komt niet vaak voor dat ik optie 2 moet nemen.

Hans

Super! dankjewel voor het advies!

Heb besloten om alles na BKK lekker op zn beloop te laten. Zal altijd wel ergens een bedje te vinden zijn! Moet me niet zo druk maken over het zoekwerk :wink:

Heeft iemand nog suggesties wat betreft budget?

Dat is heerlijk toch om op deze manier te reizen! Gewoon lekker blijven hangen als het leuk is en anders door reizen. Ik hou er altijd een beetje rekening mee dat ik zo’n 50 á 60 euro per dag gebruik.Ik ben dan niet low budget bezig maar ook niet super luxe.