Aardewerk Schaal

In een Tunsesich restaurant in Brussel heb ik een zeer mooie grote aardewerken schaal gezien.
(zo één waar fruit of gebakjes op gepresenteerd worden - geglazuurd met mooie beschilderingen).

Aangezien ik volgende maand naar Tunesië ga, vroeg ik mij af ik mij daar zo’n grote schaal zou kunnen kopen (bvb in Sousse).
Hoeveel zou ik daar max. mogen voor betalen volgens jullie?

en dan het probleem: hoe geraak ik daar veilig terug mee thuis?
Kan ik dat gewoon meenemen op het vliegtuig als handbagage?
Vrees dat ik anders met 100 brokjes thuis aankom…

groetjes
Elisbeth

Beste Elisbeth,

Ik adviseer je om voor aardewerk naar Nabeul te gaan. Dat is het centrum van de aardewerk en daar heb je véél keus!
Voor rond de 5 dinar heb je al een flinke schaal. Maar ook hier geldt: flink afdingen. Zeker wanneer je enthousiast bent zullen ze veel vragen.

Succes! :smiley:
Francis

bedankt Francis!
We gaan er een schoontje uitzoeken!

Ik schrik wel van de prijs!
5 Dinar, dat is nog geen 4 euro!
Ik had iets van een 20 euro in gedachten!!

wat een droom!

nu maar hopen dat ik er deftig mee thuis geraak…
wish me luck!

groetjes Elisbeth

Hallo Elisbeth,

Je kunt de schaal gewoon meenemen in je handbagage hoor. Om een beetje zeker te zijn dat de schaal niet beschadigd kun je hem wikkelen in bijv. een van je t-shirts of iets dergelijks en dan in een plastic tasje. Neem er eentje mee van thuis, die zijn meestal steviger dan de tasjes die ze daar hebben. En wat Francis al aangeeft, je moet flink afdingen, zoals met alles wat je koopt in Tunesie. Het zal trouwens nog een hele klus zijn om de mooiste er uit te zoeken, ze hebben zoveel verschillende beschilderingen en kleuren dat je op den duur niet meer weet wat je moet kiezen. Ik wens je een fijne vakantie toe.

Groetjes,
Marianna

afgelopen sept heb ik een compleet sevies mee genomen uit tun. ik had alles gewoon in mijn koffer gedaan, goed ingewikkeld met kleren en alles tegen elkaar aan gelegd en de koffer natuurlijk helemaal volgepropt zodat het niet kon schuiven.
ik heb nog nooit wat kapot gehad in mijn koffer :slight_smile: