Hoi allemaal,
De steden met een metro zijn Beijing, Shanghai en Nanjing.
Ik zag in Suzhou dat ze een metrolijn gingen aanleggen.
Zijn er ook andere steden waar ze metrolijnen aanleggen?
Hoi allemaal,
De steden met een metro zijn Beijing, Shanghai en Nanjing.
Ik zag in Suzhou dat ze een metrolijn gingen aanleggen.
Zijn er ook andere steden waar ze metrolijnen aanleggen?
Tevens in Hong Kong en Guangzhou. perfecte metrolijnen.
In Xi’an zijn ze er met een bezig, maar dat schiet voorlopig nog niet echt op.
Shenzhen(bij Hong Kong) heeft ook een metrolijn.
Kelvin,
Vorig jaar was ik in Xian en dit jaar ga ik weer naar Xian! Ik zag geen werkzaamheden of zo. Ik liep in het centrum van Xian.
Vond/Zag je een plattegrond (hoe gaat die lopen, west-oost noord zuid, centrum-west ??) of waar heb je het gelezen of gehoord dat het niet opschoot!?
Thuis heb ik een plattegrond (citymap/ atlas) van Xian.
Brian
Dat is snel! Dankje wel WizardofOss,
Jij kan snel googlen!
!
:chin:
Google is inderdaad je beste vriend. En net als andere vrienden wil je hem soms wel een enorme rotschop geven…
Overigens heb ik er zelf tijdens m’n beide bezoeken aan de stad in 2006 en 2007 ook niks van gemerkt, maar ze zullen wel onder de grond bezig zijn geweest denk ik dan maar…
Nee het is inderdaad niet duidelijk te zien in de omgeving, maar naar ik meen gaat het ook niet zo snel met de werkzaamheden. Ik ken wat locals daar, en zij grapten al dat het zo’n project zonder einde zou zijn. Of lijn 1 in 2011 ook echt klaar zal zijn is dus nog maar de vraag. ![]()
In sommige steden is ook de taxi een goedkope optie. Zo heb ik bijvoorbeeld in Guangzhou enkel gebruik gemaakt van taxi’s. Het duurt soms wel voor je een taxi te pakken krijgt, want niet alle chauffeurs durven (of willen) je meenemen. Als je met zijn tweeen bent, kan het al even duur zijn als de metro!
In Guangzhou was de metro juist een droom, en toch wel goedkoper dan een taxi. Vaak stond je waar je wilde al voor zo’n 3 yuan, het starttarief van een taxi lag volgens mij toch wat hoger dan dat.
Al moet ik zeggen dat ik daar alleen 's nachts een taxi heb genomen dus dat scheelt ook al in de kosten. ![]()
De metro is zeker goedkoper, maar voor die paar euro kun je ook een taxi nemen. Vooral omdat ik nogal een stedenfan ben, vond ik het wel leuk om over die verhoogde snelwegen te rijden!
In China hoef je voor het geld de taxi’s niet te laten, als je maar goed duidelijk kan maken waar je heen moet, of als je zelf de weg weet de chauffeur duidelijk kan maken dat hij maar gewoon moet rijden en jij wel aangeeft welke kant hij op moet…
Het grootste nadeel van taxi’s is dat ze in verkeersdrukte nauwelijks vooruit komen, dat was in 2007 al opvallend veel erger dan 2006, en gezien de gestage toename van het aantal auto’s zal een totaal verkeersinfarct in de grote steden niet lang meer op zich laten wachten. En dan is een metro toch praktischer…
Xian heeft zijn metronet uitgebreid. Een goed en snel vervoermiddel om op eigen houtje diverse attracties in de stad te bereiken.
waarom willen/durven ze je niet mee te nemen?
groetjes
Beijing heeft vorige week de prijs voor een ritje met de metro aangepast. Kostte een ritje eerste nog 2 yuan ongeacht de afstand, nu betaal je per rit minstens 3 yuan en gaat de prijs omhoog naarmate je verder reist.
Het zal nogal altijd goedkoper zijn dan een taxi (die bij 14rmb begint) overigens.