Wereldmens!

Zojuist een account aangemaakt hier op wereldwijzer.nl

Turks/Nederlands.
Geboren 1-06-1990.
Spreekt Turks/Nederlands/Engels/Duits - Basis Spaans/Mandarijns Chinees.

Zoals de titel al zegt ben ik een wereldmens en heel open.
Ik hou niet van stereotyperen en vooroordelen.

Reden waarom ik een account heb aangemaakt is dat ik een grote reis rond China aan het plannen plan voor aankomende zomer.
Al eerder in Peking geleefd voor 6 maanden.

Sindsdien is de ‘‘globetrotter’’ in me gaan groeien en ga ik nog velen andere reisjes plannen.

Momenteel nog student!
Aangenaam en kom jullie nog wel tegen in de forums! :slight_smile:

Hoi Samet,
Welkom op wereldwijzer,
Nou leuk dat je op vakantie gaat naar China Samet!
Natuurlijk zijn er meer mooie steden dan Peking alleen wat je kan bezoeken in China.
Zoals Xi’an,deze historische hoofdstad was ooit een van de grootste steden uit de geschiedenis. Vandaag dankt Xi’an zijn populariteit aan het terracottaleger. Levensgrote soldaten bewaken het mausoleum van de eerste keizer, Qin Shi Huang Di. Andere bezienswaardigheden zijn de 14de-eeuwse stadswallen, de Klokkentoren, de Trommeltoren en de Grote Pagode van de Wilde Gans. In Xi’an woont u de Tang Dynasty Show bij, een kleurrijk dansspektakel met prachtige kostuums en decors.
Natuurlijk kan je ook misschien bij gelegenheid eens doorreizen naar Kunming. De meeste bezienswaardigheden liggen buiten de stad te midden van een prachtige natuur. Het meren- en berglandschap is schitterend. De belangrijkste hoogtepunten zijn de Drakenpoort uit de Yuan-dynastie, de Bamboetempel en de Gouden Tempel. Een must is zeker het ‘Stenen Woud’, grijze kalksteenrotsen die er op afstand uitzien als een versteend woud.
Hotels boeken is geen probleem via de gekende boekingssites zoals Agoda, Booking.com, Venere enzovoort. In de meeste plaatsen is vooraf reserveren zelfs niet nodig, tenzij er een publieke feestdag is. De meeste Chinese hotels zijn reusachtig groot en beschikken over heel veel kamers in alle varianten. Internet is nagenoeg overal beschikbaar en veelal gratis. Let wel; WiFi niet overal, zorg dat je een LAN-kabel bij hebt (sommige hotels voorzien dit ook).
Vanaf 50 euro slaap je in China al in een echt luxehotel, enkel in Beijing, Hong Kong en Shanghai liggen de prijzen wat hoger. Kies steevast een hotel in de omgeving van een metrostation.

• Openbaar vervoer is een droom; alles werkt gewoonweg. Vluchten, treinen, bussen: in grote getale aanwezig, betaalbaar én vrij stipt. Vluchten en treinen zijn ook online te boeken of via de balie van de meeste hotels ! Taxi’s ook gemakkelijk in de steden
    Indien je nog met vragen zit Samet,dan kan je altijd een berichtje posten in het Chinaforum hier op wereldwijzer.
    Wens je nog veel reisplezier Samet, en laat ons nadien ff weten hoe je reis door China is verlopen.
    **Om dit welkomsberichtje af te sluiten nog een mooie foto van terracottaleger in Xi’an **

http://www.thetravelclub.nl/assets/galleries/176/china_11-_leger_terracotta.jpg

groet,georgessiam.