Aanschaf Wildcard

Het staat hier in groen gedrukt:
https://www.sanparks.org/wild_new/tourism/get-a-card.php

Hallo

Ook lekker voor de mensen die dit niet weten of gezien hebben en bij
een van de Gates een card willen kopen!
Die komen dus bedrogen uit en zijn genoodzaakt om in hun
vakantie overal de volle mep te betalen!

Fijn geregeld Sanparks !!!

Welnee, als je je goed infomeren, dan is er geen probleem toch
!!

Dit staat er ook:
Can I buy a Wild Card at the parks?You can still buy Wild Card membership at select gates , but you must complete the application process online atwww.sanparks.org/wild_new/, within 45 days of purchase in order to receive your Wild Card. The actual cards are no longer issued at parks and reserves, but are dispatched from a central Pretoria office.
It’s best to purchase and renew online rather than upon arrival in the parks and reserves. This way you won’t waste valuable game-viewing time at the gate and you can ensure that your details are captured accurately.

Can I buy a Wild Card at the parks?

“Y**ou can still buy Wild Card membership at select gates , but you must complete the application process online at www.sanparks.org/wild_new/, within 45 days of purchase in order to receive your Wild Card. The actual cards are no longer issued at parks and reserves, but are dispatched from a central Pretoria office.
It’s best to purchase and renew online rather than upon arrival in the parks and reserves. This way you won’t waste valuable game-viewing time at the gate and you can ensure that your details are captured accurately.”

Je kunt hem dus nog steeds in het park ‘kopen’, maar dan moet je de Wildcard ter plekke online invullen en betalen met Credit Card (zelfde procedure als thuis online). Je kunt hem alleen niet meer ‘cash’ kopen. De bevestigingsmail van je online betaling is je bewijs/Wildcard. De echte ‘wildcard’ wordt later toegestuurd of komst soms niet aan zoals ik inmiddels heb begrepen via diverse posts.

Ja maar in welk park kan je hem nog kopen, heb ik niet kunnen vinden! Dus NIET elk park. Ik zou het risico niet lopen dat je hem niet in Addo kan kopen.

Helemaal eens met Thatch22. Bestel m online, neem de bevestiging mee en neem niet het risico dat je een park niet in kan omdat je zo eigenwijs bent :sliepuit:

Blijkbaar kan de kaart nog bij een park gehaald worden. En iemand anders die vergeten is om de kaart aan te schaffen is zijn probleem (en niet goed voorbereid).

Klopt helemaal Sabbie81

Ik heb 'm meer dan een week geleden al online aangeschaft (verliep deze keer vlekkeloos) zodat we in Addo geen oponthoud hebben. Safety first :wink:

perfect

Hallo Annemiek, ik heb nog wat aanvullende informatie voor je over Kololo:

“Kololo Game Reserve ligt naast Welgevonden Private Game Reserve. Een deel van Kololo Game Reserve is opgenomen in dit reservaat. Hierdoor hebben wij onbeperkt toegang tot deze prachtige plek. Een van de hoogtepunten van een verblijf op Kololo is een bezoek aan het naburige Welgevonden Game Reserve. In aanvulling op de wilde dieren die op Kololo leven, kunnen hier ook de Big 5 - olifant, neushoorn, leeuw, buffel en luipaard - worden gespot. Doordat Kololo direct naast Welgevonden ligt kunnen deze dieren ook vanaf het restaurant op Kololo worden gespot. Welgevonden Game Reserve heeft een oppervlakte van ca. 34.850 ha.”

Wij hebben in februari olifanten vlakbij het Kololo-restaurant zien lopen. De leeuwen waren op dat ogenblik “afwezig”, blijkbaar geveld door één of ander virus.

Groetjes,
Toetske

Olifanten bij het restaurant vind ik niet erg, maar leeuwen in de buurt vh restaurant en ons huisje hoeft niet echt.

Geen bang! Welgevonden, waar de “wilde” dieren rondlopen, heeft een hoge omheining. Om terug naar Kololo te geraken moet men door een soort gate. Van het restaurant uit heeft men zicht op een uithoek van Welgevonden en daar hebben wij die olifanten gespot. Ze kunnen op geen enkele manier in het domein van Kololo geraken. Alleen een paar kleine ongevaarlijke antilopen en vogels zou je er kunnen tegenkomen, bijvoorbeeld bij een wandeling of tussen de huisjes.

Oh dan is het goed :grinning:

Ja weet ik. Maar logeer altijd zelf in Welgevonden en niet in Kololo. Weer terug naar Kololo, ga door een gate weer heen uit Welgevonden. Ze hebben een samenwerking met Welgevonden.

Ach de keus is al gemaakt en het zijn onze 2 laatste dagen in ZA. Op zich zien we in die 29 dagen al zo ontzettend veel moois! Dit is min of meer een kennismakingstour voor dit gedeelte van ZA. De westkant hebben we al 2 keer gedaan. Volgende keer kunnen we apart het noorden doen en daar 4 weken voor uittrekken.

Annemieke,
In welke lodge in Welgevonden blijf jij? Kan je eventueel een link sturen?
De eigenaars van Kololo zijn Nederlanders, evenals het merendeel van de gasten. Is dat bij Welgevonden eveneens zo?

Klopt zijn Nederlanders. Maar wat ik weet dat ze daar niet wonen, maar gewoon in NL.
nee in Welgevonden, zijn de lodges van Zuid Afrikaners en een paar zijn van een keten. Wij verbleven tientallen keren in Nedile lodge. Eigenaar is een ZA familie. En een kleine lodge.

wij zelf zoeken niet echt NL,ers op.

welgevonden.org.

Goed nieuws:

Nu naast onze bevestiging via de mail, hebben we vandaag onze Wild Card ontvangen via de post! Op de dag af precies 5 weken na betaling.