In dec gaan we 3 weken reizen door Kenia en Tanzania omdat ik dan in Uganda woon. We gaan van nairobi naar dar. Zijn er aanraders in Kenia die op de route liggen? We gaan alles met het openbaar vervoer doen en safari’s bij de campings regelen. Is me erg goed bevallen toen ik in Zambia woonde. Dus hebben jullie aanraders in Kenia???
In Tanzania is het ‘Cultural Tourism Programme’ ook heel leuk. Een soort schoolreisjes, met een gids bij ambachtslieden enzo langs. Meer info in deze thread (6e post).
Mocht je ruimte hebben voor een kleine detour: het eilandje Lamu is super. Je kunt er ook van Nairobi naartoe vliegen. Check met safari wel goed de prijzen. De parkfees zijn in 2012 ontzettend omhoog gegaan. Voor 24 uur Masai Mara betaal je nu $ 80.
Even navragen hoe dit op het moment is! In juni waren er maar een handje vol flamingo’s in Lake Nakuru, het water stond te hoog, was daardoor te zoet en daarom was er te weinig plankton voor de flamingo’s
Klopt, toen ik er was, waren er ook 2 of 2 flamingo’s; dit komt door de zware regenval van oktober/november 2011.
In Samburu ook zeer weinig Grevy zebra’s om dezelfde reden(ze waren allemaal naar Buffalo Springs getrokken) Grevy’s krijgen hoefrot als ze op drassige grond lopen.
Tips kan ik niet echt geven… Alleen Ngorongorokrater in Tanzania is echt prachtig…
Heb ook gelezen van een plaatsje aan de kust: Saadani NP, ligt eindje boven Dar es Salaam.
Ikzelf vertrek ook in december naar Kenia, Tanzania en Uganda
Waar ga je wonen in Uganda?