Aanraders in Argentinie?

Hey,

Wij vertrekken begin juni voor drie maanden naar Zuid-Amerika. Heen vliegen we naar Buenos Aires, waar we ongeveer een maand spaanse les willen volgen en een beetje van de stad willen genieten. (tips over leuke taalscholen zijn bij deze ook welkom!) We hebben daar een appartement gehuurd dus dat ligt min of meer al een beetje vast. Daarna is het idee om omhoog te reizen (Uruguy etc.) richting Brazilie. Eind augustus vliegen we namelijk vanuit Rio weer terug naar Nederland.

Iemand goede tips, leuke ideeen of andere suggesties? dingen die we absoluut niet mogen missen, of juist beter wel kunnen overslaan… Iguazu staat natuurlijk sowieso op de lijst van things to see, maar ben erg benieuwd wat jullie nog meer aan of juist afraden!

groetjes

Anna

Hoewel enigszins uit de richting zou ik El Calafate met de Perito Moreno gletsjer toch niet overslaan. Voor talenscholen loopt er al een apart topic hier.

En verder zou ik ook proberen de Esteros de Iberá te bezoeken, een nog niet zo toeristisch gebied ruwweg tussen Buenos Aires en Iguazú, wat doet denken aan de Pantenal in Brazilië, veel water, ontelbaren vogelsoorten, capybara´s en yacaré (zoet-water krokodillen). Wel lastig te bereiken met openbaar vervoer, maar zeer de moeite waard.

Daarnaast zou je ook nog naar de watervallen van Moconá kunnen gaan, maar doe dit dan wel vóórdat je naar Iguazú gaat :teeth:

Hola Anna,

Buiten de uitstekende tips van Flipsen kan ik nog enkele dingen toevoegen aan het lijstje bezienswaardigheden in die regio:

ARG

1. Colón - Entre Rios > fraai koloniaal dorpje aan de Río Uruguay
  2. Parque Nacional El Palmar > in de buurt van Colón
  3. San Ignacio Miní > dorp in Misiones met ruines van Jezuiten estancia

URU

1. Montevideo > vooral de Ramblas en de buurt rond de haven zijn erg prettig en het is dorpser dan Bs Aires
  2. Cabo Polonio > een volledig van de buitenwereld afgesloten dorpje, zonder elektra etc, gebouwd op een kaap. Je moet er van houden het is erg eco en alternatief
  3. De regio rond Minas / Villa Serrana

groet en veel plezier,

Jan