In 2002 en 2003 was het gemakkelijk om in het hoogseizoen vacante plekken in hotels, hostels, enz. te vinden in Nieuw-Zeeland. Ik las in dit forum, dat dat nu anders is. Dan zal men denk ik het beste een aangepast reisschema kunnen kiezen naar gebieden in Nieuw-Zeeland waar minder toerisme is. Volgens mij kan dat gemakkelijk, omdat Nieuw-Zeeland bijna overal mooi is. Tot nu toe zie ik vaak reisschema’s die in grote lijnen op hetzelfde neerkomen. Veel mensen zijn als het ware kuddedieren. Dat maakt ook, dat mensen vaak op volle accomodaties stuiten. Maar Nieuw-Zeeland zal ook mooie gebieden hebben, waar dit niet zo speelt. Noem eens wat van die gebieden. Misschien kunnen jullie daarbij ook passende reisschema’s bij bedenken. Ik ben benieuwd wat jullie daarvan maken.
Het valt mij op, dat er nog geen reacties zijn, hoewel het wel zou moeten prikkelen voor het geven van reacties. Of valt het allemaal wel mee met het vinden van overnachtingsgelegenheden op de bonnefooi in het hoogseizoen? Het lijkt mij wel leuk, als je zonder iets te bespreken gemakkelijk overnachting kunt krijgen. Dan ben je ook wat flexibeler. Je hoeft niet persé voor een nacht op een bepaalde plek te zijn. Maar dan moet niet alles vol zijn. Dan zal je die gebieden moeten opzoeken waar wel accomodatie is maar waar niet zo veel toeristen komen. Mensen die een camper o.i.d. gebruiken hebben daar geen last van, maar mensen, die op hotels, pensions, herbergen (backpackers) zijn aangewezen zouden eventueel problemen kunnen krijgen.
Wie o wie reageert?