Hoi allemaal, wij gaan in juli/augustus 2011 voor 6 weken naar New Zealand. We gaan 1 week naar het Noorder Eiland met mijn neef en zijn vrouw. Zó’n zin in!
Zelf willen we 3 weken rondreizen over het Zuider Eiland. Ik heb de rit wel in mijn hoofd maar aangezien het winter is wil ik gewoon bij motels ed aankloppen (en niets vooraf boeken). Dan kan ik stoppen waar het mooi is… Nu zei mijn tante dat ik overnachtingen in Queenstown wel vooral moet boeken omdat het daar vanwege het skiseizoen heel druk is. Dat vind ik jammer en lastig. Moet ik toch een groot deel van de reis van te voren gaan bepalen om 2 nachten Queenstown vast te kunnen leggen. Wat is jullie ervaring in juli/augustus. Kan ik ècht geen 3 bedden ter plaatse vinden???
Groetjes Pauline
Ik heb geen ervaring in die periode, maar ik maak me er zelf nooit zo druk om, ik denk altijd ‘er is altijd wel iets te vinden’. En lukt het niet dan rijden we een stukje door. Het ergste wat ons dan wel eens overkomt is dat het óf niet zo’n heel geweldige accomodatie is, óf we wat meer kwijt zijn.
Maar ik verbaas me wel vaak dat mensen maar twee opties zien: Het vooraf (thuis) boeken, of helemaal op de bonnefooi.
Maar als je daar volgend jaar rondreist, dan weet je meestal wel dat je bijvoorbeeld over drie of twee dagen naar Queenstown gaat. Zoek op internet een accomodatie, of in je reisgids, en bel ze even om te vragen of ze plek hebben. Zitten ze al erg vol kun je voor de zekerheid reserveren. Zo combineer je de vrijheid van reizen zonder vast schema, en de zekerheid van een overnachtingsplek.
Hallo Hink,
Ik ben het met je eens, dat was ook mijn eerste reactie naar mijn tante toe. Is het “vooraf” genoeg als ik al bij jullie in New Zealand ben en dan bel naar accomodaties in Queenstown? Maar daarop zei zij juist, nee, dat moet echt wel eerder. Dus vanuit Nederland of door hun geboekt op mijn verzoek…
Maar ik denk toch dat ik het er maar op waag en dan inderdaad wat minder goed of juist duurder. Of een plaatsje in de buurt…
Bedankt voor je reactie! Groetjes, Pauline
Hallo,
Ja Queenstown is zeer populair en altijd heel erg druk ik was daar in maart en heb dit geboekt in januari en kon al bijna niets meer krijgen alleen nog dingen die onbetaalbaar waren. Het drukste seizoen in Queenstown is inderdaad in de winter de kiwi gaat dan ook zelf op vakantie daarheen dus dan zal het inderdaad zeer druk zijn dus alleen zeer dure accomodatie te krijgen. Dus advies van tante zou ik persoonlijk wel ten harte nemen.
Oké, dank je wel. Dan zal ik toch wat serieuzer de dagen moeten uitpuzzelen…
Ik heb gelukkig nog even de tijd!
groetjes,
Pauline
Kijk het is natuurlijk wat je zelf wilt maar ik vond het toen tegen vallen. Ik vond Queenstown sowieso vrij duur maar het is zeker wel de moeite waard om naar toe te gaan.
Ja dat ben ik met je eens. Het is ook wel een toeristische hoek dus altijd duurder. Maar ik ben er al eens geweest en wil er absoluut 2 nachtjes heen.
Mijn man en dochter zijn er nog nooit geweest. Ik ben toen naar Cecil Peak Station geweest. Ken je dat?
Weet niet of het nog bestaat, het is lang geleden…Ik vond dat erg leuk en weet zeker dat mijn dochter dat ook leuk vindt…
Zijn er ook leuke kleine plaatsjes in de buurt als alternatief misschien?
Je kunt ook naar Wanaka gaan, daar hebben wij ook gezeten, het ligt een uur rijden van Queenstown vandaan en is ook een erg leuk stadje. Alles is er voor handen en zoals gezegd, Queenstown ligt om de hoek (En rij je over de Crown Range dan maak je van de ood een deugt, is een hele mooie route. Is iets omrijden in vergelijking tot de normale route, maar niet erg veel verder en veel mooier!)
En ook vanuit Wanaka kun je de meeste adventure sport-tours boeken die je in Queenstown vind. (Ga Riverboarden met froggs, echt super)
Hallo, nou Wanaka stond al op mijn lijstje. Ik dacht dat het verder uit elkaar lag…
Dat riverboarden trekt me niet zo in de winter
Groetjes, Pauline
Ik heb inmiddels ook te horen gekregen dat de schoolvakanties van 2 t/m 19 juli zijn dus niet alleen in Queenstown zal het drukker zijn…
Beetje jammer, maar het zal niet zo’n drukte geven als de schoolvakanties hier neem ik toch maar aan…:tssk:
Tja…
Ze hebben ook daar Duitsers, dus eehhh… lol2