Hoi allemaal, wij gaan in juli/augustus 2011 voor 6 weken naar New Zealand. We gaan 1 week naar het Noorder Eiland met mijn neef en zijn vrouw. Zó’n zin in!
Zelf willen we 3 weken rondreizen over het Zuider Eiland. Ik heb de rit wel in mijn hoofd maar aangezien het winter is wil ik gewoon bij motels ed aankloppen (en niets vooraf boeken). Dan kan ik stoppen waar het mooi is… Nu zei mijn tante dat ik overnachtingen in Queenstown wel vooral moet boeken omdat het daar vanwege het skiseizoen heel druk is. Dat vind ik jammer en lastig. Moet ik toch een groot deel van de reis van te voren gaan bepalen om 2 nachten Queenstown vast te kunnen leggen. Wat is jullie ervaring in juli/augustus. Kan ik ècht geen 3 bedden ter plaatse vinden???
Groetjes Pauline
Ik heb geen ervaring in die periode, maar ik maak me er zelf nooit zo druk om, ik denk altijd ‘er is altijd wel iets te vinden’. En lukt het niet dan rijden we een stukje door. Het ergste wat ons dan wel eens overkomt is dat het óf niet zo’n heel geweldige accomodatie is, óf we wat meer kwijt zijn.
Maar ik verbaas me wel vaak dat mensen maar twee opties zien: Het vooraf (thuis) boeken, of helemaal op de bonnefooi.
Maar als je daar volgend jaar rondreist, dan weet je meestal wel dat je bijvoorbeeld over drie of twee dagen naar Queenstown gaat. Zoek op internet een accomodatie, of in je reisgids, en bel ze even om te vragen of ze plek hebben. Zitten ze al erg vol kun je voor de zekerheid reserveren. Zo combineer je de vrijheid van reizen zonder vast schema, en de zekerheid van een overnachtingsplek.
Hallo Hink,
Ik ben het met je eens, dat was ook mijn eerste reactie naar mijn tante toe. Is het “vooraf” genoeg als ik al bij jullie in New Zealand ben en dan bel naar accomodaties in Queenstown? Maar daarop zei zij juist, nee, dat moet echt wel eerder. Dus vanuit Nederland of door hun geboekt op mijn verzoek…