Aankomst tijd in Dehli veilig?

Ik sta op het punt een ticket te boeken naar India voor deze zomer. Nu heb ik een aanbieding gevonden maar de aankomst tijd is 00.30 uur in Dehli, ik vraag me af of iemand mij kan adviseren. Is dit wel verstandig gelet op de veiligheid?

als je wat verder kijkt dan zal je gaan merken dat vrijwel ELKE intern. flught-komend vanaf EUR-snachts arriveert-meest nog later. Want andersd zou je vanwege tijd v.d. reis en tijdverschil0 uit NL zo rond 1/2.00 moeten vertrekken-en dan gaan er geen planes!
dus ze zijn er al jaren+langer aan gewend. Wat je verder met veiligheid bedoelt-daar valt zo veel onder om bang voor te wezen, dat het eerder angsttherapie lijkt.
Voor je die airport uit bent ben je zo 1-2 uur verder. dan staan er 100en taxi’s die je graag naar town willen rijden. VoordeeL; rustiger op de weg, het Indiase verkeer is nl (als je zuiver naar de cijfers kijkt) de grootste unsafety factor!

1 like

Het is de vraag of je op tijd arriveert en wij maken altijd gebruik van de pick-up service of je kunt een prepaid taxi nemen. Ik kan me wel herinneren dat ik het tijdens de eerste keer wel overweldigend vond om 's ochtend vroeg in het donker de airport te verlaten maar ik heb mij geen moment onveilig gevoeld. Datzelfde geldt ook als je de hele nacht staat te wachten op een treinstation omdat de trein 8 uur te laat is…ondanks de ratten, apen, honden, kou etc. heb ik me veilig gevoeld.

1 like

als je niet opgepikt wordt door een hotel, kun je in de hal vlak voordat je naar buiten gaat een prepaid taxi nemen. dan betaal je een goede/eerlijke prijs vooraf en heb je geen gedoe na zo’n lange reis met een taxi zoeken. Wel altij nog fooi aan de chauffeur zelf geven natuurlijk.
fijne reis

1 like

Die vluchten komen altijd op dat soort tijden aan daar. Je loopt door de douane en pakt je koffer (die NAAST het carroussel zal staan te midden van een grote massa koffers en tassen) en loopt richting uitgang. Je merkt nu op dat er links en rechts allerlei loketjes zijn. Boek een taxi bij een van die loketjes. Je geeft het adres op waar je naartoe wil. Ze schrijven een bon en je betaalt. Je krijgt die bon, dit is je betalingsbewijs en hier staat ook het kenteken van jouw auto (meestal een wit busje) op. Loop nu door richting uitgang. Er zal buiten een stuwende en reikhalzende massa mensen te zien zijn. Loop door richting witte busjes links achter de uitgang /mensenmassa. Er komt nu een chauffeur op je af. Je laat hem de bon zien en houdt die nog even vast. Voordat je in de auto stapt check je het nummerbord en geeft dan (of later) de bon aan de chauffeur. Laat de chauffeur bij aankomst op jouw adres meelopen tot aan de deur van het hotel. Hij wil je bagage dragen. Is ok. Zo nodig maakt de chauffeur veel kabaal aan de poort van je hotel zodat er iemand komt opdagen. Als je onderdek bent, stop je de chauffeur een 20-50 Rupees in de handen. Hij is nu blij. Jij gaat slapen.

Zonder twijfel vertrek je rond 5.00 uur 's ochtends vanuit Delhi naar Amsterdam. Boek gewoon een taxi via je hotel. De man zal je netjes om 2.30 uur of wat je maar gezegd hebt komen ophalen. Vergeet de fooi aan het eind niet en iedereen is blij.

1 like