Aankomen Windhoek zaterdagmiddag

Hallo,
Wij zijn bezig om een reis voor deze zomer naar Namibië te plannen. Ik heb een tweetal vragen:

1. Helaas zijn de tickets in de laatste paar weken duurder geworden. Wat is jullie ervaring met het boeken van tickets? Stijgen de prijzen vanaf nu steeds meer of ik las ergens dat er in januari vaak vluchten weer goedkoper zijn. Is dat ook jullie ervaring?

2. We hebben nu vluchten gezien dat we zaterdagmiddag in Windhoek aankomen? Heb je dan nog voldoende tijd om boodschappen te doen in Windhoek zodat we zondag op pad kunnen gaan? Of zijn winkels in Windhoek ook op zondag open?

Dank jullie wel voor je reacties…

Sent from my SM-G800F using Wereldwijzer mobile app

Hallo,

Ik heb zelden een vlucht geboekt meer dan een maand op voorhand. Wel nog niet naar Windhoek, meestal is dat Johannesburg. En meestal hebben we de laagste prijzen. Ik moet er wel bijzeggen dat wij niet gebonden zijn aan een bepaalde datum. Ik neem aan dat jullie een auto huren en daarop de vluchten moeten afstemmen?

Je zal op zondag altijd wel een supermarkt vinden die open is, zeker in Windhoek.

Inkopen doen kan in Windhoek idd. ook op zondag. ‘Maerua Mall’ bijvoorbeeld, open op zondag tot 15:00, is een goede plek. Ook in Wernhil Park Shopping Centre. Of …

Ook in Klein Windhoek zijn op zondag enkele supermarkten open. Best handig. Als je vanaf Hosea Kutako airport via de snelweg richting Windhoek gaat, rij je de stad in via de buitenwijk Klein Windhoek. Daar vind je o.m. Checkers Supermarkt (Hidas Centre) en Woermann Brock.

Weet wel dat in Namibië van zaterdag 13:00 uur tot en met zondag einde dag geen alcohol mag verkocht : geen wijn, geen bier, …

Dank jullie wel voor je reacties. Dat geeft weer een geruststelling dat je ook zondag nog wel boodschappen kan inslaan. Die alcohol kan dan wel even wachten… :slight_smile:
Moonrise wat zij dan die laagste prijzen voor Johannesburg ? Voor Namibië is het nu rond 900 euro pp. Als je teminste max zon 20 uur reistijd wilt hebben. Is dat normaal of duur?

klm vliegt er nu ook op Windhoek anders lufthansa

Toch wel een stuk minder, maar vliegen naar Johannesburg is sowieso een stuk goedkoper owv het aantal aanbieders.

Rond welke periode precies willen jullie vliegen? En vanuit welke luchthavens willen jullie vertrekken?

KLM vliegt inderdaad naar Windhoek. Tickets zijn alleen circa 1500 euro per stuk. Dat is wel erg prijzig.
Wij willen van 7/8/9 juli tot circa 26 juli van liefst Amsterdam of anders Dussrldorf / Frankfurt / Brussel. Maar we wonen vlakbij Amsterdam dus dan moet het wel echt veel goedkoper / sneller zijn… en op 7 juli moeten de kinderen nog tot 12.00 uur naar school. En dan is het nog een half uur naar Schiphol.

Ik heb eens even rondgekeken en inderdaad, aangezien jullie in het weekend vertrekken zijn de prijzen heel wat hoger. Dus misschien maar best tijdig boeken. Zoals gezegd, wij zijn meestal niet gebonden aan een periode en dan kan je de goedkoopste dag uitzoeken.

Maar, is het een optie voor jullie om bijvoorbeeld naar Kaapstad te vliegen, vandaar een huurauto te nemen? Je kan eens wat rondzoeken als het goedkoper is, zowel voor vluchten als voor het huren van een auto. En de route van Kaapstad naar de grens is een vrij goede weg en ook heel mooi door de Cederbergen.

We zijn aan de eerste drie weken van de zomervakantie gebonden helaas. Gisteren wel een leuke aanbieding gezien voor vertrek vanaf Frankfurt. Op zondag weg maar dan moeten we wel 4 uur naar Frankfurt rijden / parkeren etc. Dus nog maar even overdenken…
Bedankt voor het meedenken. Wij vonden het wel extra ver rijden in die relatief korte tijd. Maar ik zal eens kijken wat de verschillen zijn…

probeer als mogelijk op een doordeweekse dag te vliegen

Wij hebben nu net geboekt. Op zondag vertrek en op maandag komen we aan in Windhoek. Dat was voor nu denken we een goede aanbieding. Verder maar niet meer kijken naar tickets nu. Voorpret kan beginnen. …

Fijn ! Veel plezier bij het plannen. Namibië is heerlijk !

officieel mag er inderdaad gen alcohol worden verkocht echte in katutura zijn voldoende winkels open waar je gewoon bier wijn of sterkers kan kopen.

• Updated - - -

heb veel gezien van de wereld maar Namibie is inderdaad een fantstischland.