Vliegticket tot in Windhoek of Johannesburg?

Hallo allemaal,

Graag zouden mijn vriendin en ik volgen jaar van half september tot half oktober naar Namibië gaan.
Nu ben ik op zoek achter de goedkoopste vliegtickets.

Ik ben momenteel aan het twijfelen of we zouden landen in Windhoek of Johannesburg.

De tickets naar Windhoek schelen toch wat in prijs (ongeveer 900-1000euro windhoek, en 500-600euro Johannesburg).

De rede waarom ik liever in in Windhoek wil landen is omdat ik graag redelijk wat tijd zou spenderen in het Noorden, oa Damaraland, Etosha, Waterberg, Caprivi strook,… Echter ik weet niet of we hiervoor genoeg tijd hebben als we in Johannesburg landen (gezien de lange verplaatsing).
De rede dat we in Johannesburg zouden landen is het budget, 400 a 500 euro pp maakt samen toch al bijna 1000euro verschil.

Dus mijn vraag

1. Kan ik nog goedkopere tickets rechtstreeks naar windhoek vinden? Zoja, waar te kijken? Beste periode om te boeken?

2. Mochten we toch in Johannesburg landen, is het dan mogelijk de voorgenoemde zaken in het noorden te bezoeken en terug te rijden? (op 4 weken tijd). Of wordt het dan een vakantie waar we praktisch enkel in de auto zitten?

Hopelijk is het een beetje duidelijk? :slight_smile:
Mvg,
Thijs

Beste Thijs,

Met het landen in Johannesburg en naar Namibië rijden kan ik je niet verder helpen…

Maar ook ik ga in 2014 in september en oktober naar Namibië.
Een vliegticket naar Windhoek hebben wij inmiddels geboekt voor 780 euro.
We vertrekken wel vanaf Frankfurt, want dat was aanzienlijk goedkoper en we hebben de tijd dus vliegen niet rechtstreeks…

Een makkelijke site om naar vliegtickets te zoeken vind ik: www.skyscanner.nl
Deze vergelijkt de verschillende websites waar je vliegtickets kan boeken met elkaar.

Groeten Rianne

Inderdaad Lufthansa vliegt ook op Windhoek. En een ticket Joburg naar Windhoek zijn zeker niet goedkoop zo ruim E 350 a 400 pp.

Probeer vanuit Fuitsland te vliegen. En neem zeker niet Nam airways, erg onbetrouwbare airline. Wij vliegen hier niet meer mee vanuit Joburg.

anemieke -Thatch22, country guesthouse

Naar Johannesburg moet je wel voor rond de 500 kunnen vliegen, soms kan het zelfs nog goedkoper. Windhoek 14 september t/m 11 oktober 790 euro vanaf Amsterdam!

Goede websites om te kijken naar goedkope tickets vind ik:

1. www.kayak.nl Kan je regelmatig erg goedkope tickets spotten
  2. www.holidaypirates.com Staan gewoon te gekke deals op af en toe
  3. www.weflycheap.nl Ook super deals en je kan er ook een reisadvies aanvragen voor jouw reis!

Skyscanner is uiteraard ook goed, alleen heeft die zoekfunctie niet alle mogelijkheden om in te voeren.

1 like

Drie jaar geleden (2011) ben ik met Air Namibia van Frankfurt naar Windhoek gevlogen; toendertijd was dat de goedkoopste optie (zelfs met extra administratiekosten a 28 euro; totaal 751 euro) én de snelste. Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is. Je moet er wel rekening mee houden dat het vliegveld een kilometer of veertig, uit m’n hoofd gezegd, buiten de stad ligt.

Je moet wel wat kunnen hebben als je met Air Namibia vliegt - Air Namibia vloog met wat oudere vliegtuigen, dus beperkt entertainment (en beperkte (been)ruimte). Tevens mocht je toendertijd alleen boeken met je eigen credit card: had je die niet, dan moest je 28 euro administratiekosten extra betalen. De vlucht zelf ging echter prima.

1 like

Geen aanrade Air namibia. Wij vliegen er niet mee,Veel te onbetrouwbaar.

beste
we zijn in december met air Namibie naar Windhoek gevlogen
Frankfurt- Windhoek vliegen ze nu met 2 nieuwe vliegtuigen (sinds oktober/november 2013).

Ik vermoed dat de stipheid beter is dan voorheen.

Je kan het zelf altijd wat opvolgen met
http://www.flightstats.com/go/Home/home.do

persoonlijk waren we tevreden met de stiptheid en service aan boord.
Steve

Hallo,

Ik zou zeker nog even doorzoeken naar een goedkoper ticket. Maar als je een 4x4 in Zuid Afrika huurt ben je denk ik vaak wat duurder uit dan wanneer je die in Windhoek huurt. tel daar ook nog de diesel bij op en dan valt het verschil misschien wel mee.
Als je 4 weken gaat heb je zeker voldoende tijd om het noorden van Namibie goe dte bezoeken. Ik zou er zelf eens naar kijken of je dat niet kunt combineren met Botswana. Dat hebben wij afgelopen jaar gedaan en is ons heel erg goed bevallen.
Mocht je daar meer over willen weten, neem gerust contact met me op.

groeten en alvast veel plezier met de voorbereidingen!

Bernd