Aangraders Galapagos

Wat zijn echte aanraders voor op de Galapagos? Welke eilanden of parken springen eruit? Naar welk vliegveld kan je het beste vliegen?

Hoi! Ik weet even niet meer alle namen van de eilanden. Maar ik weet nog dat ik het vreselijk moeilijk vond om een keuze te maken tussen alle cruises en uiteindelijk voor de New Flamingo ben gegaan en dit beviel echt uitstekend. Het was relatief goedkoop, op de cruise zaten veel jongeren (de duurdere cruises zitten vaak vol met gepensioneerden. Wat natuurlijk ook gezellig is, maar die ondernemen wel wat minder activiteiten zoals snorkelen), we hebben veel gesnorkeld, we hoefden niet te lang te varen omdat we eilanden aandeden die redelijk dicht bij elkaar lagen, we hebben veel verschillende eilanden gezien en het eten was heerlijk. Natuurlijk weet ik niet of de itinerary inmiddels veranderd is.

Ik heb even gespeurd op mijn harde schijf en vond nog een overzicht met alle eilanden en wat er te doen is. Deze hebben wij gebruikt om te kiezen welke eilanden wij graag wilden bezoeken. Vervolgens heb ik een inventarisatie gemaakt welke schepen (die ons goed / mooi / betaalbaar leken) de eilanden aan doen in 8 dagen (onze lengte van het verblijf).
Vervolgens bekeken welke schepen en route het meest aansloten op onze wensen. En toen een keuze gemaakt en prijzen gezocht op internet.

Wij hadden de Galapagos Voyager gekozen, een first class. In 2013 hier 1900 dollar p.p. voor betaald excl. vlucht op Baltra (je bent afhankelijk waar het schip je ophaalt). Super ervaring en goede boot. Is ondertussen helaas gezonken.

Ieder schip maakt een route van 15 dagen en doet dan bijna alle eilanden aan waar bezoekers mogen komen. Deze 15 dagen worden opgeknipt in routes van 3, 4 en 8 dagen (uitzonderingen van 5 en 6 dagen komen ook voor). Let op dat dag 1 en dag laatst reisdagen zijn en je nagenoeg niets doet .

Ik heb het document voor je opgeladen in dit bericht. Veel plezier met voorbereiden. Je krijgt echt geen spijt van de Galapagos!
Mocht je nog vragen hebben dan horen wij het graag.