(origineel bericht op be-more.nl)
Aangekomen en aan het werk
Hallo allemaal,
Veilig aangekomen hoor, hier in Durban. Na een lange, vermoeiende reis, dat wel. Maar alles is goed gegaan en vandaag is alweer onze 2e dag op het project. Vermoeiende dagen, met veel kleine kinderen met poepluiers en bordjes pap. Maar ook kinderliedjes en lachende gezichtjes en dat is waar we het allemaal om doen!
Vanmorgen begon ik met 2 anderen om 7 uur onze shift: kinderen badderen, verschonen en aankleden. Daarna met ze gespeeld binnen en eten gegeven, nu heb ik even pauze. Zometeen worden ze weer verschoond en gaan ze voor het middagdutje de bedjes weer in. Morgen ga ik met o.a. 2 medevrijwilligers op safari, daar heb ik veel zin in! Vandaag regent het, maar ik hoop dat het morgen beter is. Al is verkoeling niet erg, het is hier echt warm… Veel drinken dus en niet te druk maken. Ik hoop veel mooie dieren te zien van het weekend, al hebben we in ons huisje al gekko’s en kakkerlakken (!) gesignaleerd.
Ik stop er weer mee, want ik moet weer aan het werk. Het is hier hectisch, maar ook erg leuk. De kinderen zijn zoals je je ze voorstelt: schattig. Ik zal snel wat foto’s plaatsen, na het weekend wordt dat. Met de andere vrijwilligers klikt het goed, leuk om samen in een huisje te zitten. Wel wat primitief maar daar kunnen we gelukkig samen om lachen. We doen hier goed werk, het is fijn om de kinderen te knuffelen en te laten lachen.
Tot snel, hopelijk dan een wat langer bericht.