Aanbiedingen van Finnair voor vluchten

Op de website van Finnair vindt je momenteel voor snelle beslissers aanbiedingen voor vluchten.
Je moet wel voor 19 december boeken.
Het aanbod geldt voor vluchten tot 24 april 2013

Ideaal voor mensen die de bloesemperiode willen meemaken in Japan

zie: Finnair flight offers & cheap flights | Finnair Netherlands

Groeten, Jan

Tsja, ik ga in januari al een ruim weekje naar Tokyo, wellicht toch een beetje overdreven om daarvoor alweer de volgende trip te boeken :ninja:

Wel een erg fijne airline om mee te vliegen, dat Finnair.

Wij zijn pas van plan in het najaar te gaan.
Ach misschien hebben ze dan wel weer speciale aanbiedingen.
Tot nu toe vlogen we steeds met KLM.

We waren toch al van plan om Finnair uit te proberen>>>

Met een beetje zoeken en enige flexibiliteit qua reisdata zijn er bijna altijd wel aardige aanbiedingen te vinden. Ik vlieg nu in januari met Lufthansa en ANA, kost me ook nog geen 600 euro.

Die flexibiliteit qua reisdata is in mijn dagelijkse werkzaamheden een probleem.
Ik kan niet zo maar een paar weken van te voren zeggen dat ik er even tussen uit wil voor vakantie.
Dit moet maanden van te voren bekend zijn als je vakantie wilt nemen.

Ik wil daarnaast ook nog een beetje keuze hebben bij de reservering van hotels.
Als dit op het laatste moment moet gebeuren dan is het soms wel zoeken.

Dan is het inderdaad lastiger. Nu heb ik zo’n 6 weken van tevoren geboekt, voor mijn doen behoorlijk lang. Weliswaar wordt het wel op prijs gesteld als ik wat ruim van tevoren m’n vakanties aanvraag, zeker als ik in de zomer weg wil uiteraard, maar ook dan valt er altijd nog wel wat te schuiven.

Bij ons geldt een vaste periode in de zomer waarbinnen je met vakantie dient te gaan.
Als je buiten deze periode weg wilt, dan doen ze daar moeilijk over, vooral als je enkele weken weg wilt zoals wij.
Ik hoef niet in de zomerperiode met vakantie; laat dan de mensen maar gaan die beslist moeten omdat ze b.v kinderen hebben.
Ik moet alleen afstemmen met mijn collega wanneer er vrij genomen zal worden.
Hoe meer verspreiding van vakanties hoe beter voor de voortgang van het bedrijf waar ik werk.
Nee, iedereen moet maar zowat tegelijk gaan, met alle organisatorische problemen.
:frown:

Emirates recent ook voor iets meer dan Eur 600,- geboekt, voor retour Osaka (ivm bezoek Kyoto).

Hoe lang ben je dan onderweg met Emirates?
Ik vlieg het liefst rechtstreeks naar Japan; een tussenstop zoals met Finnair is dan ook wel niet rechtstreeks maar kost niet zoveel extra tijd.
Ik zie ook wel eens goedkope vluchten naar Japan maar dan vlieg je vaak op onmogelijke tijden en duren de vluchten soms erg lang; dit vind ik dan weer zonde van de tijd die ik liever in Japan doorbreng.
Alleen ben ik met rechtstreekse vluchten dan wel duurder uit.
Als je maar 3 weken de tijd hebt dan wil je graag alle tijd benutten.

3 uur in Dubai, ook niet vervelend in het shopping walhalla en je vliegt meteen naar de Oost.

De tijd van JAL met rechtstreeks vluchten met Oosterse service en prijzen uit het verleden is helaas voorbij.

Dat is dan nog wel te doen!
Je ziet ook wel eens van die vluchten die meer als 24 uur kosten om op de plaats van bestemming aan te komen.
Misschien het overwegen waard als we weer naar Japan willen.

Dan moet je voor de aardigheid toch eens een in Google Earth een paar lijntjes trekken. Schiphol - Tokyo is hemelsbreed 9.300km. Met Finnair via Helsinki is nog geen 100 km om. Via Dubai is het echter liefst 13.200km. Oftewel ruim 4 uur langer in het vliegtuig zitten…

Dat is het lullige van de platte presentatie van de wereld, Tokyo is hier vandaan hemelsbreed maar 200km verder dan Fukuoka, en Sapporo is nota bene 700 kilometer dichterbij.