aanbevelingen films?

Op het forum heb ik er al eens een bericht over gelezen maar kan hem niet meer terug vinden, dus maar een nieuw topic.
Eind april gaan we voor het eerst naar Zuid-Afrika. Om in de stemming te komen lijkt het ons leuk één of meerdere films te kijken die zich afspelen in het gebied waar we heen gaan (Drakensbergen - St. Lucia - Kruger - Panoramaroute). Iemand een suggestie?

Shakazulu…

Of je kunt wie is de mol kijken dit jaar, of kijk eens op www.rtltravel.nl daar staan veel filmpjes over za.

Dank voor de tips Guido.

mar mar
Laat je niet leiden door beelden van andere beleef zelf afrika. Alles is anders ,bv in wat voor maand zijn de opname gemaakt, en wanneer ben jij daar, met wat voor ogen kijk je naar de cultuur,natuur en fauna. Wat gisteren was is vandaag niet meer want het is anders. Een paar voorbeelden de tafelberg in de volle zon of de dag erna in de mist. Binnen twee uur de big five zien, de dag erop alleen een paar olifanten. Etosha kaal en dor 6 weken later een groen landschap. Geniet van JOUW AFRIKA zo als jij het ziet, dat kan een ander niet voor jou.

Geniet die reis Jan

Er is maar 1 film die je echt MOET zien…

INVICTUS!

Niet zo zeer een film over het te bezoeken gebied, maar meer over Zuid Afrika in het algemeen. Een bijzonder indrukwekkende film, met name ook omdat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal.

Have fun

Bedankt vor de tip Manou. Zoals ik het lees denk ik dat het een film is die mijn twee tieners ook aan spreekt. Ik ben zeker van plan Invictus te kijken voor we vertrekken!

Heel graag gedaan.

Wij maken er zelf een traditie van om de film te bekijken als familie of vrienden overkomen. We hebben de film dan ook al meer dan 10 keer gezien :wink:

Ik heb wel een paar Zuid-Afrikaanse films gezien, op zichzelf allemaal aanraders, maar ik weet niet in hoeverre die je in vakantiestemming zullen brengen…
[ul]
[li]Tsotsi[/li][li]Skin [/li][li]Yesterday [/li][li]District 9 [/li][/ul]

Klinkt goed. En blijkbaar is hij mooi genoeg om keer op keer te kijken!

Ik vind het ook leuk om zo vast in de stemming te komen en toch op een ontspannen manier wat van de geschiedenis mee te krijgen. Ik denk dat ik er deze week maar meteen achter aan ga :slight_smile:

O, ha, ha, dat zijn er 4 tegelijk.
Het doel van de films kijken is voor mij inderdaad in de stemming komen en/of beelden van de omgeving zien en/of meer van de geschiedenis van het land op een ontspannen manier te weten komen.

Heb er een tijdje geleden eentje gezien, erg indrukwekkend… Maar ben de titel kwijt :slight_smile: Ging over een Zuidafrikaan die tijdens de apartheid in het verzet kwam (in Maputo) en daar plannen maakte om Sasol te bombarderen. Hij kwam na de apartheid zijn blanke tegenpool tegen, die hem nog (niet zelf, wel opdracht gegeven) had gemarteld… toen zag je een scene dat hij hem wilde doden maar realiseerde dat hij dan niet veel beter was dan hem… en het eindigde met een aftiteling dat de Zuidafrikaan nu in Limpopo in een voormalig thuisland woont (Gazankulu?), dus in Acornhoek of Thulamahashe hier.

Erg indrukwekkende film. Invictus vond ik persoonlijk te Hollywood-achtig, behalve Morgan Freeman die briljant acteerde.

The Ghost and the Darkness (Val Kilmer, Michael Douglas) wat zich afspeelt in Oost-Afrika (Tsavo) is grotendeels gefilmd in Kwazulu Natal.

Veel plezier met je voorbereidingen :).

Groetjes vanuit de bush,

Corné.

Amukela Game Lodge.

Bedankt allemaal! Ideeen genoeg om naar de buis turen :smile: