Nog even de Whitsundays. We zagen geen reden er naar toe te gaan maar zeilen in die omgeving schijnt het summum te zijn. Zal niet goedkoop zijn en dan zit je met je CV die stil staat in Airlie.
Ik vraag me af of ik een speciale simkaart voor mijn telefoon moet/kan kopen. Heb je
hierin ervaring?
Ik wil graag volgend jaar Kangaroo island bezoeken maar dit is erg duur. Een dag, 's morgens met de boot er naar toe en 's avonds weer terug. Zou dat een optie zijn. Dan zoek ik ook nog een redelijke betaalbare gids ter plekke. Wie heeft ervaring?
Kangaroo Island is veel te groot voor een dagtrip imo. We hebben 4 dagen op het eiland gezeten en konden nog niet eens alles zien. We hadden de boot gereserveerd en dat was wel nodig. We reizen met een Ipod, Iphone en een Ipad en doen verder niets speciaals. We gebruiken alleen wifi spots. 15 jaar geleden had ik al een cell phone die gewoon overal werkte maar het abonnement werd toen door de baas betaald haha.
Wij zitten nu op Phillip Island en dat is erg leuk. Kangaroo Island hebben we niet bezocht. Die Australiërs zijn helemaal gek geworden wat betreft prijzen die ze overal voor durven vragen. Kangaroo Island spant wat dat betreft wel de kroon. Tot zover KI waarover ik je dus niet veel kan vertellen.
SIMkaarten kun je heel goed hier kopen. Koop Telstra voor het beste bereik. Heel handig is het om daarnaast een 3g-wifi converter te kopen. Als je 3g ontvangst hebt (4g alleen in grote steden, dus vrij zinloos als je reist) dan heb je ook wifi voor laptop of ipad.
Die heb ik ook van telstra. Telstra zelf verkoopt alleen duurdere 4g-wifi maar een electronicazaak als Dick Smith heeft nog wel een 3g liggen. Is goedkoper en volstaat.
Overigens kun je op veel campings en hostels ook gratis of goedkoop wifi krijgen. Wij gebruiken de 3g-wifi als aanvulling daarop.
Nog een tip: koop alvast in NL een 3g/4g-wifi converter van bijv Huawei. Check wel of het apparaat de frequentie die de aanbieders hier gebruiken aankan. Het is mij hier niet gelukt een simlockvrij apparaat te vinden, vandaar.
Wie zijn we hier eigenlijk aan het voorlichten? Iemand die in mei 2012 al terug was?
Daar lijkt het wel op, maarrrrr… Jole stelde wat vragen op 11-10-2014
actueel maar ietwat off topic als je dat zo mag noemen. Misschien dat de forumbeheerder eea kan verplaatsen?
Nou, ik neem aan dat Jole dit topic nog volgt. Wat betreft Kangaroo Island, een dag is inderdaad kort. Lokale gidsen ter plaatse zijn er volgens mij niet en je kunt een dagtrip boeken. Vooral als je maar een dag hebt is dat beter. En duur blijft het. (Vanaf 154 dollar) http://www.discoveraustralia.com.au/south_australia_holidays_visiting/adelaide_tours/adelaide_day_tours/adelaide_to_kangaroo_island_day_tours/#
Verder het volgende, als je een vraag hebt, maak daar dan een topic van. Wie zou er nu op het idee komen dat je het over een sim kaart wilt hebben als je reageert op ‘9 weken Australië in 2012’.
Gewoon een topic openen onder de noemer ‘Welke Sim kaart’ en een andere: ‘Hoe Kangaroo Island bezoeken’. Dan krijg je sneller meer gerichte antwoorden.