In maart gaan we weer eens richting Thailand voor 3.5 weken en we nemen iemand mee die door het werk 8 dagen wegkan(nog nergens is geweest):vak01:dus willen we iets doen om die dagen te vullen en wat gezien te hebben.
Dachten eerst via Hua Hin te vertrekken met auto naar Phuket en dan terugvliegen bkk, of Samui Phanang Koh Tao en dan terug bkk.
Ik weet het dat 8 dagen kort is maar tips zijn welkom.
Ik zou Phuket overslaan (wat een verschrikkelijke westers uitgebuite plek).
Afhankelijk van wat je wilt doen kun je inderdaad naar Hua Hin (badplaats die minder toeristisch is) en/of naar Koh Tao/Phanang/Samui om lekker te feesten/duiken/snorkelen. Dan heb je je acht dagen ook wel vol hoor…
Of naar Kanchanaburi en/of Ayatuya voor cultuur…
Naar Thailand gaan voor witte stranden en palmbomen te zien vind ik gek, het kan ( en moet ) erbij maar een beetje kultuur opsnuiven is een must.
Mvg
Ik zou de 8 dagen spenderen!
2 dagen Bkk
1dag Auyttaya
Dan met de bus van Ayutthaya naar Kanchanaburi en aldaar 3 dagen verblijven.
Terug naar Bangkok om aldaar met de bus naar Pattaya tegaan en 1 dag aldaar te verblijven.
S’anderdaags in de namiddag terug naar Bangkok,en s’avonds kan je vriend het vliegtuig nemen.
Weer iemand die phuket niet kent maar wel een oordeel heeft.
Phuket is meer dan elleen patong, en veel minder toeristisch dan bv tao en phangan.
Phuket ken(de) ik uit men broekzak en dacht om alles relax te houdenen en van daar een weekje vanuit een vaste stek die persoon wat te laten zien en die 8 dagen zonder al te veel gereis door te brengen.
Daarna gaan we toch richting BKK en dan zien we wel wat we doen.
De eilanden zijn ook wel leuk.
Ook tips welkom verblijf op Phuket (vroeger Seaview hotel en Chedi Hotel gehad en nog een paar waarvan ik de naam niet meer weet.
Kwam vroeger regelmatig eentje drinken in de Komma’s bar tegen de Sea vieuw.