Beste Brazilie-kenners,
Momenteel ben ik bezig om voor de komende zomer een trip naar brazilie te plannen. We reizen 3,5 week rond en doen Rio, Iguaza, Salvador en Manaus (amazone) aan.
Nu heb ik een vraag over de amazone bij manaus. Ik ben met verschillende organisaties aan het mailen over een arrangement voor in de amazone (RAMBO en GERO tours). Beide krijgen goede recensies, maar ze komen met zulke verschillende prijzen. Het programma is bijna hetzelfde maar de prijs niet. Gero tours zit op 3000 reais voor pakket van 5 dagen voor 2 volwassenen. Rambo tours begon met 500 reais per dag per persoon en is intussen na wat mailen, terug gegaan naar 300 reais per persoon per dag. Beide organisaties bieden een compleet pakket aan met eten, slapen in een prive kamer en activiteiten zoals piranha vissen, kanoen, wandelingen, krokodillen bekijken, dolfijnen zwemmen, culturele activiteiten etc.
Nu is mijn vraag: zijn nette prijzen (prijs/kwaliteit) of word ik hier bedondert waar ik bij sta? 
Rambo ging zo makkelijk met zijn prijs naar beneden, dat ik niet weet of ik het juiste boek.
Ik hoop van jullie op wat reacties en misschien wat tips van mensen die ervaringen hebben in de amazone.
Onze zoon van 1,5 jaar reist ook mee. Dus een beetje comfort is wel geweest 
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes,
Erwin Groenendijk
Danielle van Oosten
Duke Groenendijk
Hallo familie Groenendijk,
Behoudens Salvador, hebben wij in 2015 en 2017 alle door jullie geplande plaatsen in Brazilië bezocht.
Wat een mooi vooruitzicht we kunnen jullie het zeker aanbevelen. Iguacu - zowel de Braziliaanse als Argentijnse kant - is absoluut de moeite waard.
Voor alle excursies in Rio, Sao Paolo en Iguacu hebben wij gebruik gemaakt van een locale touroperator. Vanuit Nederland hebben wij vooraf intensief e-mail contact gehad met deze touroperator. De naam is Trippin Tours Brazil. Vaak genoeg - meestal als via e-mail wederzijds vertrouwen is opgebouwd- zijn locale touroperators bereid een reservering te maken zonder vooraf een betaling te doen; betaling vindt dan pas plaats op de dag waarop je bij je hotel wordt opgehaald voor de excursie. De touroperator is gauw geneigd onder deze condities met jou in zee te gaan als bij hem ook meerdere excursies worden gereserveerd. Je mag gerust van mij aannemen; het werkt uitstekend en de service is navenant.
Ook in Manaus hebben wij in 2017 onder dezelfde voorwaarden onze 5 daagse Tour (met typische Amazone balcon-boot) door de Amazone gedaan met een soortgelijke touroperator; Iguana Tours Brazil.
De prijzen vergeleken met bijvoorbeeld een Viator Tours, zijn vele malen beter betaalbaar.
Succes; het wordt gegarandeerd een fijne tijd voor jullie.
Sent from my iPhone using Wereldwijzer mobile app
Beste John,
Bedankt voor de info. Hier kunnen we zeker wat mee.
Wat betreft trippin tours, deze kunnen we niet vinden op internet. Zou wel top zijn als we alles bij één organisatie kunnen boeken.
Bestaat deze touroperator nog?
Groetjes,
Erwin Groenendijk
Beste Erwin,
Ik heb ook nagezocht voor Trippin Tours. Inderdaad schijnt deze operator verdwenen te zijn op het internet.
Sorry.
Groetjes
JH
Hallo JG,
Heb je nog andere operators waar je goede ervaringen mee hebt?
Gr. Erwin
Hi Erwin,
Helaas heb ik geen ervaringen opgedaan met andere operators dan de 2 die ik reeds eerder had vermeld.
Losse excursies (w.o. sightseeings) heb ik bij de tourdesks van de hotels waar ik verbleef geboekt. Hele goeie ervaringen hiermee; zeer servicegericht.
Hotel Bella Italia in Foz do Iguaçu bijvoorbeeld kent een zeer goede prijskwaliteitsverhouding. Hun ontbijt is zeer uitgebreid en was één van de beste dat wij in Brazilië hebben gehad.
Tip: kom in de avonduren tot rust na zo’n enerverende ‘Iguaçu watervallen spektakel’ en bezoek (voor een redelijke prijs) de Rafain churrascaria dinner show in de stad Foz do Iguaçu. Dit is gegarandeerd een ander spektakel. (Veel show met artiesten uit de omringende landen: Brazilië, Argentinië en Paraguay; evenals een culinaire route langs de keukens van dito landen).
Sent from my iPhone using Wereldwijzer mobile app