Ik ga met mijn vriendin 20 dagen naar Thailand en we hebben ongeveer 7 dagen uitgetrokken om te relaxen en te duiken/kano varen in het zuiden. 13 dagen zijn voor bangkok en het noorden (Sukhothai,Chiang mai, Pai). Dit is meer actief & doe programma, zuiden moet rustiger & relaxer worden. Nu is mijn vraag wat wijsheid is qua bestemmingen in het zuiden.
Alles proberen mee te pakken (1 & 2)
Vliegen vanuit het noorden op Phuket. Daar een dagje zijn in stad en strandje opzoeken, dan dagje eilanden daar (Phi Phi) en dan dag naar Krabi om te kano varen. Vervolgens dag reizen naar Koh Samui.
Koh Samui. Daar dagje op strand niksen. Vervolgens dagje naar Ko Tao dagje snorkelen/duiken.
Dag 7 om terug te reizen naar Bangkok.
Is dit te doen, of ben je dan te druk met pakken en reizen? Als dat zo is, is het dan beter om te kiezen tussen 1 & 2? Denk dat Koh Samui mooier is om daar dan echt 3/4 dagen te relaxen, dagje snorkelen en eerder terug naar Bangkok en daar nog iets leuks doen.
Piet B., ieder zijn meug. Mijn mening is, dat beide opties in zeven dagen te veel van het goede is, als het inderdaad de bedoeling is het dan wat ‘rustiger en relaxter’ aan te doen. Als keuze uit de twee genoemde opties, zou ik voor optie 1 gaan, maar Phi Phi vervangen door een ander eiland of activiteit. Veel reisplezier gewenst.
Is te veel, kies of voor de Andaman Kust of de Golfeilanden. In zijn algemeenheid: natuur aan de Andaman Kust is mooier en er is meer te doen, Golf Eilanden zijn meer backpacker georienteerd. Samui is een uitzondering, daar is ook meer te doen en meer gericht op de koffer-toerist.
Wat zijn aanraders aan de kant van de Andaman kust? En Phi Phi eilanden niet doen om het te toeristisch is, of waarom valt dit tegen? Of zijn er mooiere eilanden daar en zo ja, welke?
En kun je me iets meer vertellen over de voor en nadelen van de golf eilanden. Snap je opmerking over back packer georienteerd en koffer toerist wel een beetje, maar als je wat aanvullende informatie hebt over wat er wel (of juist niet) te doen is, zou fijn zijn. Als ik dat een beetje weet dan kan ik het thuis overleggen
Phi Phi is heel mooi, maar met name gericht op backpackers die een paar dagen uit de bol gaan daar. Als je dat niet wilt kun je het ook wle vermijden overigens, ik ben geen backpacker meer en kom er regelmatig een paar dagen.