500 Baht in airport?

Kort vraagje: Moet je nog steeds 500 baht betalen net voor je je vlucht neemt naar huis?

2 jaar terug was dat nog zo in de oude luchthaven. Toen ik vorig jaar 500 baht had klaarzitten in de nieuwe luchthaven ben ik er dit jaar terug met geland in Bangkok… :wink:

Ik begon al te denken dat ze die 500 baht aan alle reizigers vroegen om de bouw van de nieuwe airport te financieren… :tongue:

Zaterdagavond vlieg ik terug, dus hoop tegen dan een antwoordje te ontvangen, bedankt.

Tim

Hoi Tim,

Eerst het slechte nieuws…deze belasting is inmiddels al een tijdje verhoogd naar 700 Baht…
Dan het goede nieuws: deze belasting is tegenwoordig inclusief en hier heb je dus al voor betaald op het moment dat je voor je ticket betaalde.

Goede vlucht !

Groeten,

Dave

Aha, heel goed.
Merci!

Hallo Tim en Dave,

Geldt dat ook voor de tickets die wij bij Air Berlin hebben geboekt?
En klopt het dat je 3 uur van te voren op het vliegveld moet zijn als je terug vliegt? Kun je beter met de trein naar het vliegveld ipv taxi (file?) Weet je hoelang dat duurt?

groetjes,

Margot

Ik vermoed van wel dan, maar mss hou je toch maar beter voor de zekerheid 500 baht achter de hand? Is nou niet zoveel eh, en anders hou je 't maar als souvenier… :wink:

Ook zou je alsnog 500 baht kunnen afhalen in de luchthaven aan een ATM…
Maar ik heb enkele weken terug niemand 500 baht zien betalen aan de immigration desks…

Van een trein naar het vliegveld zou ik nie weten eigk, ik heb eigk altijd de taxi genomen op verschillende tijdstippen (soms in spitsuur)… Van Bangkok centrum kan je er makkelijk zijn op een halfuurtje. Mss dat Air Berlin van z’n reizigers vraagt 3 uur, maar wij houden het altijd bij 2 uurkes op voorhand.
Groeten,

Tim

per trein kan je niet naar het vliegveld wel naar het oude vliegveld voor de binnenlandse vluchten.
de sky train zijn ze al een heel eind mee maar wanneer ze echt tot aan het vliegveld zijn, weet ik niet. in mei waren ze nog niet zover.

Je betaalt géén departure fee op de luchthaven meer (is incl in je ticket, ongeacht welke luchtvaartmaatschappij).
Er gaat nog geen trein naar het nieuwe vliegveld, maar wel bussen. Taxi uit de stad kost plm 200 Baht, zorg dat de chauffeur de meter aanzet! Je betaalt zelf voor de tolweg (25+40 Baht of zoiets) en het kost je een goed half uur om er te komen (afhankelijk van waar je in BKK zit natuurlijk) en in de spits kun je er een half uur extra voor rekenen.
succes, Lobke