5 weken VS met gezin

Mijn naam is Adrie getrouwd met Phronaise, wij hebben twee zoons van 15 en 11 jaar oud, samen willen wij in augustus 2012 een rondreis maken. Zeer waarschijnlijk door Noord Amerika, de VS. Geinteresseerd ben ik in nuttige reistips of ervaringen over vakanties in dit land. Wij houden van indrukwekkende natuur, sportieve activiteiten, authentieke cultuur, bijzondere plaatsen, hedendaagse kunst en vooral aardige mensen. Ook algemene reistips voor de VS en voor vergelijkbare gezinnen zijn welkom.

Wij zijn in 2010 en 2011 naar de VS gegaan voor 2 weken.
Op onze blog die we tijdens onze reis bijhielden vinden jullie veel informatie.Ook heb ik nadien onze video’s op ons blog geplaatst.
2010:

http://blog.seniorennet.be/1948guido/

2011:

http://blog.seniorennet.be/verenigdestaten2011/

Moesten jullie hierover vragen hebben mogen jullie ons altijd mailen.
Veel succes met de voorbereiding.

Ria en Guido

Hoi,

Afgelopen zomer zijn mijn vriend en ik naar (Zuid)west USA geweest, dus ik weet niet zeker of je iets hebt aan mijn ervaring. Toch maar wat informatie over onze reis.
We zijn op de bonnefooi heen gegaan voor 3,5 week (in de zomervakantie). Een topreis gehad! Indrukwekkende natuur is er genoeg te vinden. De minder bekende parken zijn ook absoluut de moeite waard, bijvoorbeeld Petrified Forest, Joshua Tree, Saguaro NP, Antilope Canyon (die laatste is van de indianen, dus de American the beautiful pass geldt hier niet). In alle National Parcen zijn gave wandelingen te maken. Sommige wandelingen zijn erg heftig, zoals in Zion. De informatie bij de wandelingen is prima, je krijgt bij elk NP een boekje met informatie over de klimmen die je kunt maken en wat je ervan kunt verwachten (licht of zwaar). In deze parken waren ook veel jongeren te vinden. Zoals wij het hebben ervaren zijn overal waar je komt de Amerikanen aardig en hulpvaardig. Je kunt ook gemakkelijk een onderkomen vinden, hoewel dit per regio erg in prijs kan verschillen.
De vliegtickets zijn trouwens ook veel goedkoper als je zoekt naar een minder bekende luchthaven. Vliegen op Los Angeles is bijvoorbeeld veel duurder dan Phoenix of San Diego. Ook wordt het ticket naarmate de tijd vordert steeds duurder.

Ik hoop dat je iets kunt met mijn ervaring. Veel plezier met het plannen van de reis en de uitvoering ervan!

1 like