5 maanden stage Bali

Hallo,

Mijn naam is Mike en ik wil stage lopen in Bali. Waarschijnlijk word ik geplaatst in Kuta.
Ik heb al veel dingen opgezocht over het leven etc.
Ik heb nog wel een aantal vagen. Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen

1. Is het moeilijk om een accommodatie te regelen? (zijn er studentenhuizen?)

2. Zijn er veel stagiaires/studenten?

3. Wat is het slimste om te doen qua reizen (scooter, OV?)

4. Als je een multi entry visum hebt, is het dan ook mogelijk om op het vliegveld voorbij de douane te gaan en weer terug zonder een vlucht te nemen?

Groeten,
Mike

Op Bali kun je makkelijk accommodatie vinden. Er zijn voor zover ik weet geen studentenhuizen voor buitenlandse studenten, maar je kan wel een goedkoop appartement huren (briefjes in de gaten houden) of in een hostel gaan zitten.

De meeste buitenlandse studenten op Bali zullen er zijn als vakantie en niet om te studeren. Maar er zijn ook (jongere) expats die er maanden wonen.

Met een multiple entry virus mag je officieel geen stage lopen. Door de douane gaan zonder de vlucht te nemen en dan Indonesie weer in gaan kan niet: dat is een ander deel van het vliegveld.

Bedankt voor je reactie.

Ik krijg geen vergoeding, daarom zeggen ze dat het wel mogelijk is met een multiple entry visum. Ik had ergens gelezen dat je door de douane heen en terug kon, maar geloofde het zelf ook niet helemaal.

Wie zijn ‘ze’? Met een toeristenvisum mag je geen werk doen, ook niet als het stage of vrijwilligerswerk is.

Toegegeven, ik heb het ook gedaan (zowel een stage als vrijwilligerswerk), maar het mag officieel niet en als je betrapt wordt dan zijn de straffen niet mild.

mijn stagebureau zei dat, en ze zeggen daar al veel ervaring mee te hebben. Het gaat trouwens om een multiple entry business visa

Hoi mike,
Bn je ondertussen al op stage geweest?
Ik vertrek over 2 maandjes.
Ik ga mijn afstudeer stage doen bij een Amerikaans consultancy bureau in Mengwi.
Zelf heb ik via het bemiddelingsbureau een accommodatie in Kerobokan, maar wanneer dit niet bevalt ga ik daar opzoek naar iets anders.
Mocht je al terug zijn ben ik er benieuwd naar je verhalen en anders kunnen we misschien eens meeten.
Xx Talassa

Via Wereldwijzer app