Over 10 weken vanaf nu, 1 februari 2014, vertrek ik naar Santiago, Chili. Vanaf daar ben ik van plan in een tijdsbestek van bijna 5 maanden te reizen naar Quito, Ecuador. Tussenin bezoek ik de landen Bolivia en Peru.
Mijn reis wil ik beginnen met een (korte) cursus Spaans. Deze ben ik van plan te volgen in Santiago. Vanaf dan heb ik geen vaste plannen. Wel wil ik de meest bekende steden bezoeken en plaatsten zoals het Titicaca meer en Machu Picchu.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die hier al zijn geweest (natuurlijk niet te veel details ;)!) En wellicht zijn er nog mensen die ook plannen hebben naar Zuid-Amerika te gaan.
Hoi Twan,welkom op wereldwijzer !
Nou mooie keuze om het Zuid Amerika Continent te bezoeken !
Wat betreft de Machu Picchu is Cuzco de uitvalsbasis voor zo’n excursies.
Ook kan je daar met de trein naar Puno en daar de bootexcursie over het Titicacameer naar La Paz, de hoofdstad van Bolivia bezoeken. Een ideale tour om de twee landen te zien in één klap !
Natuurlijk zal je wel met vele vragen zitten,hier op wereldwijzer hebben we verschillende Zuid Amerikaanse landenforums (Peru,Bolivia,etc… )waar je terecht kunt voor tips.
Ben je op zoek naar een reisgenoot (of meerdere reisgenoten) dan kan je altijd een berichtje posten in het Reisgenoten Forum
Plaats in je oproep een beschrijving van waar je naar toe wilt, welke periode, waar je reisgenoot aan moet voldoen en vooral wie je zelf bent.
In iedergeval wens ik je nog een prettige reis toe,Twan !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.
Bedankt! Ik heb al bij reisgenoten forum gezocht naar mensen die in de zelfde tijd de zelfde landen bezoeken. Lijkt er op dat ik vrij jong ben (21), ik ga nog even verder surfen op zoek naar tips.