4de keer Japan

Hallo iedereen,

Wij gaan volgend jaar in juli voor de 4de keer naar Japan. 1 van de ideeën is om Okinawa te bezoeken (of een ander eiland). Heeft iemand van jullie hier al ervaring mee?
Tips voor andere dingen die we nog kunnen bezoeken zijn ook altijd welkom.
Het volgende hebben we al gezien:

• Tokyo
  • Osaka
  • Kyoto
  • Nara
  • Nikko
  • Hiroshima
  • Mt. Fuji
  • Matsumoto
  • Magone en Tsumago

Benieuwd naar welke ideeën jullie nog hebben :slight_smile:

Je bent dus nog niet richting het noorden geweest, Tohoku en Hokkaido? Zeker in juli (plus begin augustus?) een aanrader, om twee redenen. Allereerst is het klimaat daar net even aangenamer dan meer naar het zuiden/westen, waar je op temperaturen van richting de 40 graden met een verstikkende luchtvochtigheid moet rekenen. Maar daarnaast zijn er in die periode dan ook volop festivals (“matsuri”), met name de eerste week van augustus in Tohoku. Kan wel enige planning vergen omdat de hotels gedurende die festivals vaak al maanden van tevoren volgeboekt zijn, maar met een beetje puzzelen is daar goed uit te komen.

Okinawa is overigens ook zeker leuk (ik ben alleen twee keer op Okinawa-honto geweest, de rest schijnt nog mooier te zijn), maar ik vond het vorige week al niet te harden zo warm…

Bedankt WizardOfOss!
Het noorden hebben we inderdaad nog niet gezien dus is misschien wel een goede optie. Je maakt het me alleen niet gemakkelijk met die temperaturen. Ik ben namelijk wel voorstander van de hogere temperaturen :slight_smile: Maar we hebben ook eens 40 graden in Kyoto gehad en om dan wat tempels te gaan bekijken is dit inderdaad niet ideaal.
Bedankt voor de tips!

Ook op Hokkaido zal het echt niet koud zijn, in de zomer is ook daar 30+ eerder regel dan uitzondering. Maar dat is voor mij nog een temperatuur waarmee ik nog enigszins wat kan doen, terwijl ik bij 40 graden toch echt op non-actief ga…