We hebben het voornemen om in de week van 2 t/m 8 mei vier dagen naar Londen te gaan. Niemand van ons is al eerder in Londen geweest. We willen van alles bezoeken met één voorwaarde: niet deelnemen aan dagactiviteiten van een georganiseerde reis. De reden hiervoor is dat we simpelweg de vrijheid willen behouden om zelf te staan en te gaan waar we maar willen.
We hebben dan ook een aantal vragen:
Wat zou de goedkoopste manier van reizen zijn (in combinatie met het verblijf)?
Heeft één van jullie enig idee of het mogelijk is om te boeken voor een georganiseerde reis en het daarbij horende verblijf, zonder overdag deel te nemen aan de georganiseerde activiteiten (aldus je eigen dagindeling te bepalen)?
We zijn een ‘gezin’ van twee ouderen en twee jongeren (20+), waardoor een hostel (of een hotel met 1-2*) geen optie is.
En toch hoop ik graag wat van jullie te horen
Alvast bedankt!
Hallo!
Wat leuk dat jullie naar Londen gaan. Londen is een schitterende stad en prima zelf te bereizen, ik zou idd zeker niet voor een georganiseerde tour gaan. De stad is met Metro en bussen prima begaanbaar. Je kunt een Oysterkaart kopen (een soort OV chipkaart), maar elke dag een dagkaartje voor het OV is ook prima te doen.
De goedkoopste manier om naar Londen te gaan is om een voordelige vlucht te boeken bij bijvoorbeeld EayJet, RyainAir, zoiets. Let er wel op dat je bij deze maatschappijen vaak €20pp moet betalen als je een koffer wil inchecken. Maar als je alle 4 met handbagage reist kun je het zo binnen de perken houden. Er zijn een aantal goedkope, cetraal gelegen hotels in Londen: EasyHotel en Travelodge Covent Garden. Op websites als London Discount Hotels kun je ook nog weleens een aanbieding vinden.
Je kunt ook gewoon een reis+hotel boeken bij het reisbureau, zoals Dreizen, Expedia of HotelPlan. Daar zit dan de vlucht en het hotel al bij, maar verder geen excursies en tours enzo. Er is in Londen ook genoeg gratis en goedkoop te doen om er een leuk verblijf van te maken. Zo kun je mee met een gratis stadswandeling, kun je als je op het laatste moment aankomt bij het theater nog goedkope kaartjes voor de voorstelling van die avond halen, er zijn gratis musea enz enz.
Ah London, ik heb altijd zo’n geweldige ervaringen met London! Ik ga er steeds weer graag naartoe!
Ik kan wel wat tips geven, hopelijk heb je er wat aan. In ieder geval zou ik inderdaad niet deelnemen aan de georganiseerde reizen, je zult dan echt bekaf zijn! Tipje 1 daarvoor:
4 dagen is niet heel lang, en dan komt er nog bij dat je 2 dagen al niet volledig zult kunnen benutten vanwege aankomst en vertrek. Maak voor jezelf een lijstje van de bezienswaardigheden die je zeker te weten wilt zien en maak een kosten plaatje (wat kost de entree voor elk ding). De meeste musea zijn gratis! (British Museum en Natural History Museum weet ik zeker, want daar ben ik ook geweest).
Daarna kun je kijken op http://www.londonpass.com/ De London pass is heel handig als je veel wilt zien. Je kunt dan kijken, staat alles wat je wilt zien ook in de lijst van de London Pass, dan kijk je wanneer je het goedkoopste bent (met of zonder pass). Met deze pas kun je (voor het aantal dagen dat je hem hebt gekocht) gebruiken voor alles wat op de lijst staat (je hoeft dus niet apart een kaartje te kopen) en je hoeft niet eens in de rij te staan! Soms zeer handig!
Als je eventueel tips wilt over wat te bezoeken, geef maar gil
Voor hotel:
Ik kan je 1 ding aanraden…boek geen hotel bij een reisburo! Dat hebben wij 1 keer gedaan en nooit meer! Wij zijn op een gegeven moment uitgekomen bij het hotel Lancaster Court (5 min van Hyde Park en 2 min van 2 metro stations!). http://www.lancaster-court-hotel.co.uk/
Wij vinden dit een goed hotel. Niks chique maar wel netjes en goed (ook het ontbijt was gewoon goed). Mijn beste vriendin hadden een 3 persoons kamer (1 enkel bed en 1 dubbel bed, maar wel gewoon geboekt als 2 persoonkamer!) en de badkamer was zeer netjes. Vriendelijk personeel ook (regelmatig gingen we even met hen een praatje maken). We zijn daar een week geweest en geboekt via het reisburo. Wij gingen de week nadat wij terug waren gekomen nog een keer terug en ditmaal voor een weekend. Wij hebben de kamer rechtstreeks bij het hotel geboekt en dat scheelde ons heel veel! We kregen zelfs nog korting. Wij betaalden ook niet per persoon per nacht, maar gewoon per kamer per nacht. Wij betaalden 60 pond per kamer per nacht (zonder korting was het geloof ik 70 pond per kamer per nacht). Je kunt altijd eens een prijsaanvraag indienen bij het hotel (of wel hotel dan ook).
Wij vinden het fijner om het allemaal los te boeken, het is misschien ietjes meer werk, maar wel goedkoper. Ik ben zelf woonachtig in België dus ik ben naar Hasselt station gereden en daar rechtstreeks ook mijn Eurostar tickets gekocht.
Ik kan je wel aanraden om met de trein te gaan! Je komt dan aan op St Pancras Station midden in London. Je kunt op het station meteen een metro kaart kopen voor de gehele tijd dat je daar bent (wel goed kijken dat je alle zones hebt om de dingen te bezoeken die je wilt!) Maar als je met het vliegtuig zou gaan, dan ben je veel verder verwijderd van het centrum dus moet je ellelang met de metro mee en zijn je metro kaarten natuurlijk veel duurder.
Nou ja ik weet dat het veel info is, hopelijk heb je er wat aan en als ik nog meer van dienst kan zijn hoor ik het wel. London is namelijk echt wel mijn stad! Ga er super graag naartoe. Zit nu alweer te popelen om te kunnen gaan maar zal even moeten wachten, net 6 weken naar Australië geweest en in augustus met familie naar Turkije…kunt niet alles tegelijk he LOL.
Oh ik ben zelf nu trouwens 24. Was 20 toen ik voor het eerst alleen naar London ging (nou ja met mijn beste vriendin en mijn zusje dan)