4 weken Zuid-Afrika in juli/aug, ervaringen met het weer

Dan heb ik nu nog een vraag.
Weet niet of ik een nieuw onderwerp moet aanmaken. …
Heb veel info opgezocht over malaria en dan voornamelijk of je wel of niet malariapillen moet gaan slikken.
Wij gaan dus in juli en augustus, dan is het wintertijd. We denken ongeveer 1 tot 1,5 week in malariagebied (St. Lucia, Swaziland en Krugerpark) te verblijven.
We reizen met twee kinderen van 13 en 11 jaar. Klamboes liggen al klaar bij de koffer evenals DEET.
Wat is wijsheid? Wel of niet malariatabletten halen?

Wij zijn vorig jaar zelfde periode en ongeveer zelfde samenstelling gegaan.
Geen malrie wel inentingen (alles via en volgens advies GGD)
Inentingen waren duur, maar door verzekeraar vegoed.
Klamboe heb je niet nodig.
Het is in de winter geen makaria gebied.

Jullie reizen in de wintertijd, het is daar dan de droge periode, geen regen in principe en geen malaria ook. DEet kan je overal in ZA kopen, maar heb je niet nodig, geen mugje te zien dan. En de meeste accomodaties hebben klamboes ook.
de hele dag strak blauwe lichten, met zon, zon.men kan lekker warm worden nog 20+ graden, maar zodra de zon weg is, wordt het echt koud, dus neem ook warme kleding mee. Gaan jullie in een open auto game drive doen, dan muts, handschoenen echt mee.
Pin de accomodaties is erg geen verwarming, dus warme Pyama mee! Vaak hebben ze een airo die je op warm kan zetten of gewoon elektrische dekens… NEem ook een bodylotion mee, het kan erg droog zijn, dus smeren anders droogt je huid erg uit.

dus in het Noorden zon, langs de kust kan het koud zijn en regen. IN het binnenland, Drakensbergen, Oudshoorn, dAr kan sneeuw liggen. Houd daar echt rekening mee. MOmenteel ligt er nog geen sneeuw.

ook hoef je geen injecties te halen,mis echt niet nodig. Alleen nodig als je in township gaat logeren, dat gAn julliemonderlong doen. Wij hebben nooit injecties gehaald. Exht overbodig. Het water kan je overal uit de kraan drinken, als dit niet kan, ze hebben een eigen waterput, met verhoogd metalen smaak, dan staan er altijd flesjes water. Maar ook dat water is niet slecht, alleen vieze smaak.

Bedankt Macfocus en Thatch22.
We halen DTP (voor de kinderen niet nodig, geldt nog) en verder niet. Wordt toch vergoed.
Ik denk dat we de malariapillen ook maar overslaan.
Nogmaals bedankt!!