Ik zou zeker naar sumatra gaan,de jungle is super ,olifant rijden in tangkahang de bevolking daar helpt je met alles zijn super vriendelijk je hebt paar leuke slaapplekken en ze laten je van alles zien.Ze laten de jungle zien,warmtebron,olifanten wassen en rijden.bukitlanwang ook erg leuk idd toeristisch maar de gidsen waren super aardig en een 2 daagse tocht is zeker de moeite waard in de jungle.
De wegen zijn minder dan java en afstanden duren langer.
vooral naar tangahang de olifantenplek.
In tangahan zijn wij naar green lodge gegaan,was ong tussen de 100.000 rp en 150 rp voor een nacht zonder ontbijt.je zit direct bij de olifanten staan letterlijk bijna naast je slaapkamer.Verwacht geen douche met warm water want dat kennen ze daar niet misschien wel de lodges aan de overkant maar denk het niet.En sávonds vaart er geen klein pontje meer naar de overkant dus dan kun je er niet meer komen.Ik weet niet of je al hebt nagedacht hoe je in tangkahan wilt komen maar dat zal ik wel even goed doen voordat je eraan begint.dus als je nog iets wilt weten…
maar verder de prijzen olifanten was jungle trek incl wassen 30 euro p.p 1 uurtje rijden in jungle.
eten daar is super goedkoop en mensen zijn super aardig 's avonds is de gitaar een feit.Verder hebben 2 jongens ons van alles laten zien daar wat super leuk is,willen er geen geld voor maarja je geeft ze toch iets.je kunt er leuk zwemmen en aapjes kijken enzz.
Bukit lawang waren wij 60 euro kwijt voor 2 daagse jungle trek was echt super de guide heette ling heb evt nog z’n gegevens.Echt super vent en betrouwbaar.
Je denkt tis best hoop geld maar ze zorgen super goed voor je veel fruit,middageten,avondeten hele maaltijd alles erop en eraan drinken,sávonds super gezellie en je gaat terug door het water op een raftbootje.Als je ziet wat de mensen voor je doen is het zeker de moeite waard!
En wij slapen daar voor 50.000 rp per nacht dusja goedkoper kan het niet zal je denken.
wisma leuser sibaijak dit is een hotel in bukit ,niet teveel van verwachten je zit wel in de leuke omgeving van het kleine dorpje met leuke eetrestaurantjes aan het water,wij zaten hier voor 5 euro. en als je meer luxe wilt wat er zeker wel is moet je hoger gaan en langs de rivier vind je dan veel plekken.trap er niet in als veel mensen zeggen dat het vol zit want ze willen je graag in hun eigen hotel.dit geldt ook voor de trekking in jugle beslis rustig want mensen willen gelijk bewijze van dat je boekt.
Dank je wel voor de informatie, hier heb ik wat aan.
Ben nog even aan het rond kijken over het vervoer, ik denk dat het een taxi/privevervoer wordt, omdat ik lees dat er in de bussen gerookt mag worden. Met welk vervoer zijn jullie gegeaan.
Ik moet ik nog even kijken welke volgorde ik het beste kan nemen. We willen naar Bukit Lawang, Tankahan en Lake Toba.
We willen w.s een een daagse tocht doen ik BL. Is dan twee nachten in BL en Tangkahan dan voldoende of is dit te kort?
Wat een vragen he.
Als je echt vanaf medan naar tangahan gaat dan zou ik echt een taxi regelen.Wij zaten in een publieke bus nou echt ik heb in me leven nog nooit z’n verschikkelijke bus gezien.naar tangkahan hoop ik dat de taxi gaat zal wel duur zijn.echt die weg erheen is echt heel erg kuilen,geen asfalt bruggen met houten planken.wij zijn 4 dagen in tangahan geweest omdat de olifanten ook rustdagen hebben woe en di dacht ik uit me hoofd,wij wilde ook naar toba maar is niet gelukt kwa tijd omdat de afstanden en wegen echt slechter zijn dan bij java en bali.Verder kun je vanaf tangahan met een scooter naar bukit voor 150.000 p.p of per 2 durf ik ff niet te zeggen…sorry.maar met scooter is 2 uurtjes en auto 4/5 uur moet dan helemaal omrijden.vanaf tangahan hebben ze allemaal vrienden in bukit dus vervoer is makkelijk te regelen en ze helpen je graag om een gids te vinden en hotel.of je naar toba wilt is idd erg mooi denk ik maar besef dat de tijd vliegt en of het dan niet teveel is.wij zijn uiteindelijk niet gegaan omdat het van bukit weer 8 uur rijden was en voor 2 daagjes is dat best lang…maarja het is een keuze.kwam bij ons ook een beetje zo omdat de olifanten rust dag hadden dusja weet niet hoelang je de tijd hebt.
Hoi, reis zelf bijna elk jaar naar indonesie, maar het mooiste plekje (tot nu toe ) is toch wel sulawesi. ben daar 4 weken geweest. wel met sawadee, maar dat deed ik express. geen gedoe met alles regelen en onderweg wat aanspraak. wel veel zien en beleven. vooral toraja is erg mooi en bij bunaken erg mooi om te snorkelen. was lekker basic, niet veel toeristen, vriendelijke mensen en dan dat landschap. je weet niet wat je meemaakt. sulawesi ruig en ongerept is een dikke aanrader. prijzen zijn wel iets duurder als op java. dus als je denkt; tracking ? slapen in longhousen ? onder de mensen ? af en toe wat relaxen ? iets van het echte indonesie zien en beleven ? sulawesi ruig en ongerept bij sawadee zeg ik !
Hoi, reis zelf bijna elk jaar naar indonesie, maar het mooiste plekje (tot nu toe ) is toch wel sulawesi. ben daar 4 weken geweest. wel met sawadee, maar dat deed ik express. geen gedoe met alles regelen en onderweg wat aanspraak. wel veel zien en beleven. vooral toraja is erg mooi en bij bunaken erg mooi om te snorkelen. was lekker basic, niet veel toeristen, vriendelijke mensen en dan dat landschap. je weet niet wat je meemaakt. sulawesi ruig en ongerept is een dikke aanrader. prijzen zijn wel iets duurder als op java. dus als je denkt; tracking ? slapen in longhousen ? onder de mensen ? af en toe wat relaxen ? iets van het echte indonesie zien en beleven ? sulawesi ruig en ongerept bij sawadee zeg ik !
Ik zie je bericht op het forum en ben al ruim een maand onze reis naar Indonesie aan het plannen. Reisschema komt een beetje in de buurt van jullie schema. Echter hebben wij 3 weken
Ben tot nu toe overal wel uitgekomen, alleen kom ik niet uit mijn bezoek aan Pangandaran. Daar willen we namelijk naar toe voor de Green Canyon en het natuurreservaat.
Zijn jullie met de trein gereist of ander OV of juist met een privechauffeur? Wij vertrekken namelijk uit Jakarta maar kom er niet helemaal aan uit of de treinen ‘overal’ stoppen of niet??? Volgens de LP moet je uitstappen in Sidarea, maar ik vraag me af of alle treinen daar dus stoppen? Zoals ik het nu zie kan ik de Argo Wilis pakken of de Argo Dwipagga…