Hallo iedereen,
In september / oktober wil mijn droom achterna gaan en het liefst gaan reizen naar het land dat boven aan mijn bucket list staat: Australië. Echter, door mijn vaste baan kan ik slechts (nou ja, slechts? Haha) 4 weken achter elkaar vrij nemen voor vakantie, wat door de lange vluchten en de uitgestrektheid van het land natuurlijk vrij krap is voor Australië.
Wat zijn mijn plannen? Ik wil het liefst landen in Sydney, uiterlijk 17 september. Op 19 september wil ik namelijk naar een festival vlak bij Sydney. Daarna rondreizen en roadtrippen, waar ik dan dus nog een kleine 3 weken voor heb. Hiervoor heb je genoeg opties, bijvoorbeeld een autoreis via de GOR naar Adelaide en KI of een stuk van de Oostkust (wellicht niet de gehele kust want Sydney-Cairns is uiteraard zeer krap in een kleine 3 weken). Rond 8 à 9 oktober wil ik weer terug vliegen naar Nederland. Vooralsnog ga ik de reis alleen maken.
Ik heb een leuke optie gevonden w.b. een reis m.b.t. het bezoeken van het festival, in deze reis zitten ook al de vluchten (ook de terugvlucht, die kun je zelf inplannen, deze reis geldt eigenlijk als “opstart” voor een langer verblijf in Australië) voor ongeveer € 1.300. Dit is een groepsreis voor 6 dagen (+ 2 dagen reizen van A’dam naar Sydney), dus voor de roadtrip houd ik dan wel wat minder dagen over. Voor de autoreis die erna komt heb ik ook al een vlijblijvende offerte opgevraagd, voor 1 persoon lag dit rond de € 3.000 (incl. autohuur, hostels etc.).
Wat raden jullie aan, zal ik deze 2 reizen “combineren”, wat misschien best prijzig is (van de andere kant vond ik het ook wel meevallen, want welke reis is niet duur als je naar Australië wilt
) maar waarbij wel al van tevoren veel voor je geregeld is? Of zal ik zelf alles “los van elkaar” gaan boeken (vluchten zijn via Skyscanner wat goedkoper), en ook het festivalticket en autohuur van tevoren hier in Nederland los boeken, en wat overnachtingen pas ter plekke in Australië zelf kijken?
Wat zijn jullie tips, vooral mbt de autoreis? Welke route is goed te doen in een dikke 2 weken / een kleine 3 weken vanuit Sydney? Of zouden jullie iets anders doen i.p.v. een autoreis? Ik heb al genoeg leuke routes gezien, maar het belangrijkste vind ik dat ik zo veel mogelijk wil zien maar dat het wel allemaal haalbaar is in een korte tijd.
En dan nog wat praktische vragen: vonden jullie links rijden lastig daar? Zouden jullie üperhaupt in jullie eentje gaan roadtrippen (ivm veiligheid en zo)?
Een heel verhaal qua info en vragen, al heb ik nog geprobeerd het zo beknopt mogelijk te houden, haha. Ik wacht jullie antwoorden en tips maar even af, en daarop zal ik dan wel weer reageren.
Groetjes,
RWA83.